Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Varken gothia eller Lowell har skickat någon av skulderna vidare ännu .. kan ju hoppas att man klarar sig 10 dagar till , fast känns ju inte så :) båda hade ju fått 10k plus 7k som dom vill ha :) och skulderna hade minskat rejält ... sen i november hade jag kunnat ta bort både Lowell lånet och onea lånet hos Gothia /) håll tummarna :)

Ingen av mina inkasso bolag har ännu skickat till kronofogden , skyllde gissa på att sista dagen är på fredag .. för det är väl tveksamt att dom ge så mycket tid som till den 25 ? :) rätt förvånad att dom inte skickat ännu , kommer kunna putta in 20k den 25 och sen typ 28k den 25 nov med .. minskar skulderna snabbt :) skulle helst velat att dom inte skickat dom vidare innan den 25 men men händer det får man väl försöka erbjuda dom en summa ...

Hörrni... har ngn av er varit med om att Sileo skickat samma skuld till Kf 2 ggr med olika målnummer?
Fick ett brev fr kf för ca 10 dagar sedan, Sileo som skickat och det står att det gäller EasyCredit och Credigo och det står vilka fakturanummer! Tänkte vänta på påminnelsen. Den kom igår men samtidigt så kom det ett nytt förelägganden fr kf, också fr Sileo och det står samma fakturanummer som i den förra fast det är inte påminnelse utan ett nytt förelägganden och jag kollade på målnumrena och de är olika??? Inte exakt samma belopp men ungefär?

Måste ringa Sileo så klart och fråga men tänkte om ngn annan här varit med om liknande??

Det gäller lån tagna februari 2018 på 1000 kr vardera!!!!! Måste ha betalat tillbaka långt över det dubbla vid det här laget då det först var avbetalningsplan och sen gick det till Kf och sen ny plan osv. Helt sjukt. Nu enligt förelägganden ska jag betala ca 4000 kr. Ränta 36%.
Det mesta är säkert påminnelse avgifter ? 650 kronis och sen 180 inkasso .. sen säkert förseningsavgifter ?

Inte utan att man undrar varför man sitter med närmare 4 miljoner i skulder hos kfm och samtidigt har aktier fonder och stora belopp på banken. Det vore väl bättre att betala in allt bara?
Den frågan fick jag fundera över idag.

Inte utan att man undrar varför man sitter med närmare 4 miljoner i skulder hos kfm och samtidigt har aktier fonder och stora belopp på banken. Det vore väl bättre att betala in allt bara?
Den frågan fick jag fundera över idag.

Täcker det hela skuldbeloppet? Har inte ni rätt att driva in aktier/fonder?

Täcker det hela skuldbeloppet? Har inte ni rätt att driva in aktier/fonder?

Nej, det blev kanske 150000. Lämnades normalbeloppet 4923(om jag minns rätt) på kontot. Ca 2.5 miljoner fanns, plus 1 mille i fonder och aktier för 350, fonderna och aktierna utmättes och kommer säljas av också..

Nej, det blev kanske 150000. Lämnades normalbeloppet 4923(om jag minns rätt) på kontot. Ca 2.5 miljoner fanns, plus 1 mille i fonder och aktier för 350, fonderna och aktierna utmättes och kommer säljas av också..

Då undrar man... Hur kommer man upp i den skuldbördan, trots att man besitter pengar/aktier/fonder till ett ett värde av flera miljoner? Helt otroligt.

Kanske drömde man om skuldsanering, men då kan man inte ha förstått KFM:s rätt till utmätning via bankerna...

Kan tänka mig att den liraren idag kommer ha en huvudvärk som heter duga :D
Självförvållat förvisso :D

Då undrar man... Hur kommer man upp i den skuldbördan, trots att man besitter pengar/aktier/fonder till ett ett värde av flera miljoner? Helt otroligt.

Kanske drömde man om skuldsanering, men då kan man inte ha förstått KFM:s rätt till utmätning via bankerna...

Så kan det vara, får väl se om jag blir uppringd..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp