Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ibland kanske man bara inte orkar. Hur många TV-licenser har du drivit in under din karriär, fast de flesta gäldenärer antingen hade råd med den eller visste att det var enkelt att säga upp TV-innehavet och bli av med den?

Mängder med sådana

Jag är inne på min Facebook. Går in på flödet ser att SEB - igen har problem med sina inloggningar.
Läser kommentarerna och blir chockad.

Bankerna i Sverige bokstavligen idkar umgänge analt med hela befolkningen, dom tar avgifter för allt ifrån konto till kort. När det blir kärvt ja då hoppar pappa staten in och löser alla problem. Storbankernas vinst är på cirka 106 miljarder (!!!) kronor per år. För i princip luft. Dom hanterar inte pengar längre, kontanter alltså, dom har alltid stängt, dom är gammelmodiga. Men för denna luft gör dom gigantiska pengar.
Ändå så har folket någon sån in i helvetes stor kärlek till dessa banker att det saknar motstycke, dom får mer stöd på sina uppdateringar än typ Skånemejerier,mina fotbollslag, Rädda barnen och dylikt.
ABSURT!

Men så galet!! Och taskigt, då har du ju fått oroa dig i onödan pga deras slarv!!!
Ja, trodde först att det var två olika skulder, att det var Avida som skickat till Sileo men beloppet stämde inte, det är så jag upptäckte det. Men hann tänka att shit nu går det åt helvete, kan inte tackla 2 förelägganden. Men ja ja, nu är det över och slutet blev ändå gott :)

Kfm finansieras genom anslag från statsbudgeten. De avgifter som tas in behåller inte kfm, de skickas till statskassan
ok då är det Magdalena Andersson som ville dra in lite extra ;)

Tänkte bara slänga iväg en snabb fråga utan att starta en tråd.
Euroloan vill ha pengar innan 25e och hotar med uppsägning. Säger att jag får "lön" inkomst, vid midnatt när det slår över till 25e och undrar om det går bra men får ett nej, för att pengarna ska vara betalda t.ex. redan den 23e...
Känns riktigt onödigt att det ska gå till inkasso och bli missbrukad kredit osv. för att man inte får betala när dygnet börjar för den sista betaldagen.
@Terry_ ? Vad tror du? Chansa på att betala då, ringa upp och säga att jag har betalt eller skita i att ringa upp och betala och chansa? Vill gärna behålla det jag har nu till mat, bensin m.m. Så jag tänker att det där kanske bara är tomma hot?

Kul att Coop drog dubbelt när man handlade. Det har aldrig hänt i mitt liv men när man är sparsam ska det såklart hända.

Tänkte bara slänga iväg en snabb fråga utan att starta en tråd.
Euroloan vill ha pengar innan 25e och hotar med uppsägning. Säger att jag får "lön" inkomst, vid midnatt när det slår över till 25e och undrar om det går bra men får ett nej, för att pengarna ska vara betalda t.ex. redan den 23e...
Känns riktigt onödigt att det ska gå till inkasso och bli missbrukad kredit osv. för att man inte får betala när dygnet börjar för den sista betaldagen.
@Terry_ ? Vad tror du? Chansa på att betala då, ringa upp och säga att jag har betalt eller skita i att ringa upp och betala och chansa? Vill gärna behålla det jag har nu till mat, bensin m.m. Så jag tänker att det där kanske bara är tomma hot?

Det är nog lugnt. Meddela dom den 24e att du gjort betalningen. Dom flesta, om inte alla, dröjer några dagar med att skicka till inkasso. Har aldrig varit med om att det gjorts direkt på förfallodagen.

HUR kan en arbetsgivare får reda på att man har skulder hos Inkasso? Dessa syns väl inte någonstans? Eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp