Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ja jag har frågat om har kan betala in 10k oktober , även hela skulden i oktober ! Men blankt nej ! Dom vägrar för det är första betalningen säger dom ! Men samtidigt så spelar det ingen roll ! För tveksamt om jag hinner få föreläggande i oktober ändå väl ?
Inkassobolagen är alltid hårdare i början av en avbetalningsplan, tyvärr!
även om du skulle få brev fr kf så kommer du klara dig fint till dess att lönen i oktober kommer.
Men vad du än gör så skriv INTE under första delgivningskvittot.

Bra plan!! Men att de vill ha 10 000 kr... gå inte med på sånt i fortsättningen utan hård förhandling först. Det är galet! Som jag sa igår, lägg på luren lite fint och ring tillbaka och chansa att prata m ngn annan. Du kan säga förutom att du har massa andra skulder, att din inkomst har minskat tillfälligt, att din fru är på väg att lbi utan arbete etc etc. Det är omänskligt att kräva 10 000 kr men klart att de försöker. Du måste också försöka att sätta hårt mot hårt. Går det inte så går det inte!
Måste väl vara det smidigaste ändå ? Att betala dom 2000 kr nu och sen slutbetala eller halva i oktober ?

Inkassobolagen är alltid hårdare i början av en avbetalningsplan, tyvärr!
även om du skulle få brev fr kf så kommer du klara dig fint till dess att lönen i oktober kommer.
Men vad du än gör så skriv INTE under första delgivningskvittot.
Det lovar jag :) tror faktiskt till och med november kan jag klara mig att betala den , som du vet tar det tid innan utmätning startar eller hur ? :)

TACK! Känns mkt bättre nu :)
Det är ju mina egna val och handlingar som har lett mig i det ekonomiska helvetet men som du säger hade det funnits bättre hjälp på vägen hade det ALDRIG behövt gå så långt!!
Dessutom är det mesta som rör avtal, sjukpenning, semester etc anpassat efter en anställning. Så som egen är det ännu svårare!

Absolut, men ibland hamnar man i perioder där man inte förstår vad som är bäst för en själv. Är det då schysst att vi låter människor beskylla sig själva för att vi har ett system som tillåter blodiglar utnyttja läget att dom befinner sig i ett beroende? Jag tycker inte det.

Människor blir låsta med lån som inte går att betala av! Räntorna är så sjukt höga och lånen så många i antal att det blir omöjligt att göra någonting åt dom.

Måste väl vara det smidigaste ändå ? Att betala dom 2000 kr nu och sen slutbetala eller halva i oktober ?
Det är ju smart att du räddar den stora skulden, så tänker jag också. Räddar det som är störst katastrof om det hamnar hos kf. Komplett får du helt enkelt chansa och se om du hinner betala 10 000 kr innan de skickar till kf. Hoppas verkligen det. Vad har du för förfallodatum på de 10 000 kr? När skulle Lowell ha fått dem?
Har du fått påminnelse fr Lowell? De brukar skicka en påminnelse först.

Ja jag har frågat om har kan betala in 10k oktober , även hela skulden i oktober ! Men blankt nej ! Dom vägrar för det är första betalningen säger dom ! Men samtidigt så spelar det ingen roll ! För tveksamt om jag hinner få föreläggande i oktober ändå väl ?

Du hinner definitivt betala av skulden på två månader, utan att du riskerar någonting.

Det är ju smart att du räddar den stora skulden, så tänker jag också. Räddar det som är störst katastrof om det hamnar hos kf. Komplett får du helt enkelt chansa och se om du hinner betala 10 000 kr innan de skickar till kf. Hoppas verkligen det. Vad har du för förfallodatum på de 10 000 kr? När skulle Lowell ha fått dem?
Har du fått påminnelse fr Lowell? De brukar skicka en påminnelse först.
Jag skulle betalt den 29 tror jag det var förra månaden .. har fått påminnelse redan tyvärr ... mig gör det inget om jag får anmärkning !! För utmätning hinner väl knappast starta i nov månad ? Så kan ju betala hela skulden på oktober lönen och november lönen :) tänker jag rätt ?

Jag skulle betalt den 29 tror jag det var förra månaden .. har fått påminnelse redan tyvärr ... mig gör det inget om jag får anmärkning !! För utmätning hinner väl knappast starta i nov månad ? Så kan ju betala hela skulden på oktober lönen och november lönen :) tänker jag rätt ?
Japp, du kommer hinna betala den!! Tror t o m att du kommer klara dig undan anmärkning om du gör som jag beskrev igår.
Du skriver ofta om att du kommer att betala stora summor nästkommande månader och att du inte bryr dig huruvida du får anmärkning eller inte eftersom du inte kommer att låna mer men jag bara undrar om du har funderat på ett annat upplägg, nämligen betala bort det som syns på din uc (vad har du för synliga skulder där?) och ta ett samlingslån när du putsat din uc? För då kanske du både får ner din månadskostnad och inte behöver lägga ner så stora summor på lån de närmaste månaderna utan spara en del istället? Bara en tanke. Hur ser din uc ut, minns tyvärr inte det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp