Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Helt OT på mitt OT, men det snöar idag, hjälper ju humöret på traven
snöar?????? Inte här :rolleyes:
Förresten har du sett tråden Den stora tråden om allt? Där kan du trycka in sånt som är allt möjligt som du inte vill skapa en egen tråd om :)

Vilket inkassobolag är det?
Det är Lowell , har en skuld på 77k som dom vill ha 2k varje månad och det klarar jag , men sen vill dom ha 10k varje månad för en skuld till komplett .. och den totala skulden hos komplett är bara 28k totalt ... sjukt ! Kommer betala 2000 kr för den stora skulden och sen får dom skicka komplett skulden på 28k så betalar jag den i oktober lönen rakt upp och ner ! För kommer ta ett tag för kronofogden ju :)

Det enda som är tragiskt är att vi inte har ett system som satte stopp för att du skulle hamna i situationen du hamnat i...
TACK! Känns mkt bättre nu :)
Det är ju mina egna val och handlingar som har lett mig i det ekonomiska helvetet men som du säger hade det funnits bättre hjälp på vägen hade det ALDRIG behövt gå så långt!!
Dessutom är det mesta som rör avtal, sjukpenning, semester etc anpassat efter en anställning. Så som egen är det ännu svårare!

Det är Lowell , har en skuld på 77k som dom vill ha 2k varje månad och det klarar jag , men sen vill dom ha 10k varje månad för en skuld till komplett .. och den totala skulden hos komplett är bara 28k totalt ... sjukt ! Kommer betala 2000 kr för den stora skulden och sen får dom skicka komplett skulden på 28k så betalar jag den i oktober lönen rakt upp och ner ! För kommer ta ett tag för kronofogden ju :)

Har du frågat om du får betala in hela skulden den 20e oktober? Är övertygad om att skulden inte hinner skickas vidare till KFM då...

Bra plan!! Men att de vill ha 10 000 kr... gå inte med på sånt i fortsättningen utan hård förhandling först. Det är galet! Som jag sa igår, lägg på luren lite fint och ring tillbaka och chansa att prata m ngn annan. Du kan säga förutom att du har massa andra skulder, att din inkomst har minskat tillfälligt, att din fru är på väg att lbi utan arbete etc etc. Det är omänskligt att kräva 10 000 kr men klart att de försöker. Du måste också försöka att sätta hårt mot hårt. Går det inte så går det inte!

Har du frågat om du får betala in hela skulden den 20e oktober? Är övertygad om att skulden inte hinner skickas vidare till KFM då...
Ja jag har frågat om har kan betala in 10k oktober , även hela skulden i oktober ! Men blankt nej ! Dom vägrar för det är första betalningen säger dom ! Men samtidigt så spelar det ingen roll ! För tveksamt om jag hinner få föreläggande i oktober ändå väl ?

Bra plan!! Men att de vill ha 10 000 kr... gå inte med på sånt i fortsättningen utan hård förhandling först. Det är galet! Som jag sa igår, lägg på luren lite fint och ring tillbaka och chansa att prata m ngn annan. Du kan säga förutom att du har massa andra skulder, att din inkomst har minskat tillfälligt, att din fru är på väg att lbi utan arbete etc etc. Det är omänskligt att kräva 10 000 kr men klart att de försöker. Du måste också försöka att sätta hårt mot hårt. Går det inte så går det inte!
Du har helt rätt verkligen ! Stort tack för hjälpen :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp