Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Håller helt och hållet med i trion som du lyfter fram och håller med. Tveklöst överlägsna dessutom. Även om man inte lär stå en av dom nära rent logiskt så måste man vara objektiv och säga dom tre dominerade.

Precis. Håller med om att de tre är överlägsna. Bara det är intressant i sig.

Blir också frustrerad över folk som utnyttjar systemet. Dom förstör för andra som behöver systemet på riktigt. Men då är det ju dom och inte folk som på riktigt är utbrända eller fått cancer och sen utförsäkras och tvingas återgå till jobb dom inte klarar, som ska få stå till svars. Visst kan man bli arg och deppig över ökat bidragsfusk,men har du någon statistik på hur många som får bidrag som faktiskt behöver det? Som gärna skulle jobba om dom kunnat? Min känsla är att det är långt över 180 fall. Det jag menar är att ingen i samhället mår bra av att det riktas misstroende för att media målar upp en bild av förfall. Dom skulle såklart aldrig skulle "2018 fick 24 120 personer hjälp med bidrag som gjorde att de kunde fortsätta leva ett någorlunda drägligt liv". Det säljer liksom inga lösnummer.

Majoriteten av de som uppbär någon form av kommunal el statlig ersättning fuskar inte. Läste någonstans att Försäkringskassan årligen betalar ut ersättningar motsvarande en fjärdedel av statsbudgeten. Det är rätt så mycket pengar och nånstans behöver det finnas hållpunkter för kontroll. Dessutom finns det inget som heter att utförsäkras.

Majoriteten av de som uppbär någon form av kommunal el statlig ersättning fuskar inte. Läste någonstans att Försäkringskassan årligen betalar ut ersättningar motsvarande en fjärdedel av statsbudgeten. Det är rätt så mycket pengar och nånstans behöver det finnas hållpunkter för kontroll. Dessutom finns det inget som heter att utförsäkras.

Jodå, visst finns det att ”bli utförsäkrad”. Jag blev det själv när ja bodde 10 år i USA & var hemma då & då på besök. Fick problem med tänderna & gick då till tandläkaren & fick då just beskedet att eftersom jag hade bott utomlands så många år, så var jag just utförsäkrad och fick därför ingen ersättning av staten för del av åtgärderna.

Samma när ja bosatte mig i Sverige igen på riktigt. Var gravid och fick ingen ersättning alls av Försäkringskassan mer än barnbidraget oxå med hänvisning till att ja var just utförsäkrad...

Jodå, visst finns det att ”bli utförsäkrad”. Jag blev det själv när ja bodde 10 år i USA & var hemma då & då på besök. Fick problem med tänderna & gick då till tandläkaren & fick då just beskedet att eftersom jag hade bott utomlands så många år, så var jag just utförsäkrad och fick därför ingen ersättning av staten för del av åtgärderna.

Samma när ja bosatte mig i Sverige igen på riktigt. Var gravid och fick ingen ersättning alls av Försäkringskassan mer än barnbidraget oxå med hänvisning till att ja var just utförsäkrad...

Jag måste säga emot, det du beskrivet är inte att bli utförsäkrad. Däremot är man inte längre försäkrad i Sverige när man flyttar utomlands (beroende på vart och hur länge).

Just termen utförsäkrad användes när våra politiker beslutade att dagar med sjukpenning skulle vara begränsade. När man hade varit sjukskriven max antal dagar blev man sk utförsäkrad.

Men vadå, majoriteten är 51%. Är det okej om 49% skulle fuska bara för att dom är i minoritet?

Jag måste säga emot, det du beskrivet är inte att bli utförsäkrad. Däremot är man inte längre försäkrad i Sverige när man flyttar utomlands (beroende på vart och hur länge).

Just termen utförsäkrad användes när våra politiker beslutade att dagar med sjukpenning skulle vara begränsade. När man hade varit sjukskriven max antal dagar blev man sk utförsäkrad.

Du har säkert rätt, men de va iallafall så dom benämnde det...även F-kassan. :)

Men vadå, majoriteten är 51%. Är det okej om 49% skulle fuska bara för att dom är i minoritet?

Nej, det är inte 49 % som fuskar.

Även om det skulle vara så, så är 51 % trots allt majoriteten. Fem myror är fler än fyra eleganter ;)

Malmö stad gör det igen... :( Kommunen borde sättas under förvaltarskap... Okompetenta tjänstemän rent generellt.

Förvisso vet jag själv att staden har oerhört svårt att hitta boenden.
Jag som nyligen fått in nyproduktioner i min fastighetsportfölj har tvingats att släppa ett X antal lägenheter till just Malmö stad. Fastighetsägare får inte sätta spaden i marken förrän detta är ordnat, men ja förstår faktiskt fastighetsägare som inte vill ”släppa till”. Fastighetsägare som vill ha lugn & ro i sina fastigheter och som inte BARA tänker på att hyran kommer in...utan på tryggheten för övriga boende i husen oxå...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp