Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tänk om ni alla är långtidssjukskrivna över bristande ambition på jobbet och låtsasvabbar hela högen så att jag inte kan såga det för att jag då hackar på alla... :D Tänkte mer att jag skulle få ”ja, jag håller med!” och inte ”fy, vad dålig människa du är lilaros”.
Unken syn för att jag tycker att det är bra att sköta sig, ni måste skämta.

Tycker ni att det är okej att ta matvaror, sno grannens ved, fälla krokben för en gamling, och att den som säger åt er har en unken människosyn och är elak som säger till när något är fel?

Förstår inte varför det är provocerande att jag säger till om att något som är rätt är rätt.
Det är inget fel i min åsikt om att man ska vara ärlig och inte utnyttja systemet. Eller? Är alla kriminella och jag är någon slags perfektion som är svår att hitta idag? Trodde inte att folk resonerade såhär och tycker att den som vill poängtera vad som är rätt och fel är en elak person. Det är ganska korkat.

Först av allt kan jag säga att jag varken tar pt mig eller blir provocerad, för hur snygg du än är så är jag ännu snyggare ;)

Däremot kan jag uppfatta det som att du drar alla över en kam på ett mindre ödmjukt vis. Som jag skrev tidigare, så tänkte jag på samma vis som dig, fram tills jag själv råkade ut för en sjukskrivning.

Jag betalar höga skatter (lång över genomsnittet), har troligtvis färre sjukdagar de senaste tio åren än genomsnitt även om jag var sjukskriven 1,5 månader för utbrändhet.

Är jag trots detta en sämre människa? Jag var ju sjukskriven för att jag inte orkade gå till jobb?

Visst finns det många som myglar och utnyttjar de små möjligheterna som finns med systemet, men de finns också många som verkligen behöver de.

Först av allt kan jag säga att jag varken tar pt mig eller blir provocerad, för hur snygg du än är så är jag ännu snyggare ;)

Däremot kan jag uppfatta det som att du drar alla över en kam på ett mindre ödmjukt vis. Som jag skrev tidigare, så tänkte jag på samma vis som dig, fram tills jag själv råkade ut för en sjukskrivning.

Jag betalar höga skatter (lång över genomsnittet), har troligtvis färre sjukdagar de senaste tio åren än genomsnitt även om jag var sjukskriven 1,5 månader för utbrändhet.

Är jag trots detta en sämre människa? Jag var ju sjukskriven för att jag inte orkade gå till jobb?

Visst finns det många som myglar och utnyttjar de små möjligheterna som finns med systemet, men de finns också många som verkligen behöver de.

Bra skrivet. Det är precis det här det handlar om. Folk kommer utnyttja system,ja. Är det då en anledning att säga att alla som tar del av systemet utnyttjar det utan att egentligen ha behov av det? Man ger en bild av att vi måste strypa all säkerhet vi har som samhällsmedborgare för att alla kommer fuska sig till pengar. Kontroller behövs absolut, men kontrollerna måste finjusteras så att inte de som inte kan arbeta hamnar i omöjliga situationer, finns massvis av exempel på detta, här är ett

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6581206

Vi kan inte gå och misstänkliggöra alla för att några fuskar. Då blir samhället hårt och cyniskt.
Verkar ju i dagsläget som att de kontroller och system som framförallt behöver kontrolleras bättre är ersättning för boende och utlägg för resor för riksdagsmän snarare än att dra ut snaran för de som har det svårt (med det inte sagt att alla riksdagsmän fuskar med bidrag).

Folk i Sverige har vant sig sedan Sossarnas "folkhem" att alla gör rätt för sig. Att man sköter sig själv. Att man är laglydig och inte utnyttjar systemet,bidrag,dess förmåner och diverse statliga välfärdsattribut.

Sen så förändrades Sverige. Bidragsbrott,Assistansfusk,Skenäktenskap,Skenskillsmässor,polygami och dylikt blev en vardag.
Antalet anmälningar när det gäller misstänkt fusk med assistansersättning har alltså fördubblats det senaste året, till nära 180 fall under 2018.

2018 har Försäkringskassan krävt tillbaka och fått skadestånd för över 100 miljoner kronor och förhindrat felaktiga utbetalningar på drygt 150 miljoner.

(Källa på detta ovan : https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7114415 )

Jag har en bekant (ytligt) deras farmor eller mormor i familjen dog i Kosovo för några månader sedan - dom får fortfarande hennes pension i Sverige insatt på kontot här. Hur fan är det ens möjligt? En kvinna som kom hit när hon var 65. Alltså aldrig inbringat en krona till Sverige men nu i 20 år "kostat" utöver det så fortsätter hon alltså att kosta även som död.

Vad vill jag ha sagt med detta? Som man bäddar får man ligga. Nu misstror folk varandra tack vare allt detta ovan. Man tror inte det finns riktiga sjuka tack vare att det exploderat med alla bidragsbrott.

Så går det när man vill vara tredje världens socialkontor.

Folk i Sverige har vant sig sedan Sossarnas "folkhem" att alla gör rätt för sig. Att man sköter sig själv. Att man är laglydig och inte utnyttjar systemet,bidrag,dess förmåner och diverse statliga välfärdsattribut.

Sen så förändrades Sverige. Bidragsbrott,Assistansfusk,Skenäktenskap,Skenskillsmässor,polygami och dylikt blev en vardag.
Antalet anmälningar när det gäller misstänkt fusk med assistansersättning har alltså fördubblats det senaste året, till nära 180 fall under 2018.

2018 har Försäkringskassan krävt tillbaka och fått skadestånd för över 100 miljoner kronor och förhindrat felaktiga utbetalningar på drygt 150 miljoner.

(Källa på detta ovan : https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7114415 )

Jag har en bekant (ytligt) deras farmor eller mormor i familjen dog i Kosovo för några månader sedan - dom får fortfarande hennes pension i Sverige insatt på kontot här. Hur fan är det ens möjligt? En kvinna som kom hit när hon var 65. Alltså aldrig inbringat en krona till Sverige men nu i 20 år "kostat" utöver det så fortsätter hon alltså att kosta även som död.

Vad vill jag ha sagt med detta? Som man bäddar får man ligga. Nu misstror folk varandra tack vare allt detta ovan. Man tror inte det finns riktiga sjuka tack vare att det exploderat med alla bidragsbrott.

Amen to that...
Partiledardebatt ikväll i Agenda... Kan bli både intressant & plågsamt...

Håller i många avseenden med dig. Rätt ska vara rätt och det blir fel när man nyttjar det fel. Synd att även kontrollerna ska kosta samhället en hel del pengar pga de som utnyttjar bidragssystemet. Sen ser jag utifrån en del av mina jobb att den kollektiva bestraffningen ofta ”slår fel”.

Exakt....
Sen så kanske inte något handikappat barn får rätt till assistans eftersom den delen utav kakan hamnar hos min bekant (som är rik) vars mormor/farmor dom plockar ut pengar för fast hon är död och begraven i Kosovo sedan en tid tillbaka...

Man kan dock konstatera att det läcker pengar i samhället på många andra sätt än bara bidragssystemet till enskilda. Men eftersom lobbyismen är stark inom vissa områden och politikerna vill skydda sig själva lär det kvarstå. Tyvärr är det där det finns att hämta. Mvh en som jobbat offentligt i många år.

I Malmö kan man inte längre vara assistent till anhörig.
Detta har dragits in pga fusk.

I Malmö kan man inte längre vara assistent till anhörig.
Detta har dragits in pga fusk.

Exakt detta jag menar.
För 20 år sedan så behövdes inte den typen utav lagstiftning liksom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp