- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 114
- Poäng
- 287
Tänk om ni alla är långtidssjukskrivna över bristande ambition på jobbet och låtsasvabbar hela högen så att jag inte kan såga det för att jag då hackar på alla...Tänkte mer att jag skulle få ”ja, jag håller med!” och inte ”fy, vad dålig människa du är lilaros”.
Unken syn för att jag tycker att det är bra att sköta sig, ni måste skämta.
Tycker ni att det är okej att ta matvaror, sno grannens ved, fälla krokben för en gamling, och att den som säger åt er har en unken människosyn och är elak som säger till när något är fel?
Förstår inte varför det är provocerande att jag säger till om att något som är rätt är rätt.
Det är inget fel i min åsikt om att man ska vara ärlig och inte utnyttja systemet. Eller? Är alla kriminella och jag är någon slags perfektion som är svår att hitta idag? Trodde inte att folk resonerade såhär och tycker att den som vill poängtera vad som är rätt och fel är en elak person. Det är ganska korkat.
Först av allt kan jag säga att jag varken tar pt mig eller blir provocerad, för hur snygg du än är så är jag ännu snyggare
Däremot kan jag uppfatta det som att du drar alla över en kam på ett mindre ödmjukt vis. Som jag skrev tidigare, så tänkte jag på samma vis som dig, fram tills jag själv råkade ut för en sjukskrivning.
Jag betalar höga skatter (lång över genomsnittet), har troligtvis färre sjukdagar de senaste tio åren än genomsnitt även om jag var sjukskriven 1,5 månader för utbrändhet.
Är jag trots detta en sämre människa? Jag var ju sjukskriven för att jag inte orkade gå till jobb?
Visst finns det många som myglar och utnyttjar de små möjligheterna som finns med systemet, men de finns också många som verkligen behöver de.
Tänkte mer att jag skulle få ”ja, jag håller med!” och inte ”fy, vad dålig människa du är lilaros”.