Ja, vi har tänkt det, har aldrig varit i Danmark heller, så det blir en tur dit och sen ev till Hamburg eller mot Norge på hemvägen.När du är i Malmö får du inte missa Köpenhamn![]()
Är det? Jag bodde där på hotell i 2 veckor 2011, jobbade med skadesanering när hela köpenhamn var översvämmat. Har för mig att det va ungefär samma priser som i Sverige.Ja, vi har tänkt det, har aldrig varit i Danmark heller, så det blir en tur dit och sen ev till Hamburg eller mot Norge på hemvägen.
Det verkar vara dock väldigt dyrt att övernatta i Köpenhamn.
Hehe... det är dyrt att semestra i Sverige också för mig i a f. Hyra boende eller hotell kostar mycket. Kollade på hotell i Köpenhamn typ finns inget för under 1500/natt... tänk totalt om vi vill åka runt ca 10 dygn... kommer blir ca 20 000 bara för boende och vandrarhem är inget för mig, vill ha badrum på rummet. För 20 000 kr reser vi utomlands med flyg och hotell och mat 3 veckor.Är det? Jag bodde där på hotell i 2 veckor 2011, jobbade med skadesanering när hela köpenhamn var översvämmat. Har för mig att det va ungefär samma priser som i Sverige.
Det är där jag kollar först och främstKolla genom www.booking.com
Jag bor väl hyfsat frekvent i Köpenhamn fast jag är här i Malmö.
Betalar sällan över 800:-
Bor alltid på Istergarde där hotellen ligger, 200 meter ifrån huvudbangård - centralstationen.
Dock är svenska kronan ganska svag nu, det gör Danmarksvistelsen lite dyrare.
Sen Airbnb för privata bostäder.Det verkar vara dock väldigt dyrt att övernatta i Köpenhamn.
Ja det är det, jag har sällan hittat hyfsade rum för under 1500:-/natten. Eftersom det alltid är mycket turister i Köpenhamn finns det ingen mer förmånlig tid att åka dit och övernatta. Sen på det att den svenska kronan suger![]()
Malmö har ibland likväl bott på fina hotell i K-hamn alltid under tusenlappen/natt...
...men ni är inte här nere ifrån eller, för även ja som bor i grannstadenMalmö har ibland likväl bott på fina hotell i K-hamn alltid under tusenlappen/natt...
...och nja, så värst mycket turister är där inte mitt i vintern...om man inte inkluderar oss svenskar vill säga![]()