Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hörrni ni som är från Malmö.... letade runt på nätet igår efter en lägenhet att hyra ett par dagar i Malmö i juli... hittade några som låg väldigt centralt och såg fina ut. Sen hittade jag en annan lägenhet som också såg fin ut och kostade inte alls lika mkt som de andra MEN blev så paff när jag började skrolla ner och läsa i objektbeskrivningen, blev verkligen så paff så jag var tvungen att kolla en gång till och en gång till att jag inte sett fel.
Det stod så här: Inte trygg för barn 0-12 år!!!!! Tror att området hette något med Forcia eller Forice eller liknande. Har aldrig varit i Malmö, känner bara till Rosengård eftersom det ofta är på Nyheterna. Antar att detta är ngt liknande område men vad då inte tryggt för barn 0-12... hur tryggt är det då för min 14-åring? Vi kommer hyra via bekanta ev.

Annars vad har ni för tips på saker att se och göra i Malmö... roligt för en tonåring? Vi har bil så vi kan åka runt. Sen tänkte vi åka till Köpenhamn och sen antingen mot Norge eller mot Tyskland, inte bestämt än.

Forcia? Du tänker inte på Fosie? Vad är tonåringen intresserad av? Laserdome? :)

Hörrni ni som är från Malmö.... letade runt på nätet igår efter en lägenhet att hyra ett par dagar i Malmö i juli... hittade några som låg väldigt centralt och såg fina ut. Sen hittade jag en annan lägenhet som också såg fin ut och kostade inte alls lika mkt som de andra MEN blev så paff när jag började skrolla ner och läsa i objektbeskrivningen, blev verkligen så paff så jag var tvungen att kolla en gång till och en gång till att jag inte sett fel.
Det stod så här: Inte trygg för barn 0-12 år!!!!! Tror att området hette något med Forcia eller Forice eller liknande. Har aldrig varit i Malmö, känner bara till Rosengård eftersom det ofta är på Nyheterna. Antar att detta är ngt liknande område men vad då inte tryggt för barn 0-12... hur tryggt är det då för min 14-åring? Vi kommer hyra via bekanta ev.

Annars vad har ni för tips på saker att se och göra i Malmö... roligt för en tonåring? Vi har bil så vi kan åka runt. Sen tänkte vi åka till Köpenhamn och sen antingen mot Norge eller mot Tyskland, inte bestämt än.

Tror Du menar Fosie, eller? Här menas områdena: Lindängen, Hermodsdal, Gullvik och Nydala...
Mycket skjutningar och knarkhandel i dessa områden...
Roligt i Malmö:
Strosa runt nere i Västra Hamnen, runt Lilla Torg, men kanske inte sååå kuligt för en tonåring dock :rolleyes:

Forcia? Du tänker inte på Fosie? Vad är tonåringen intresserad av? Laserdome? :)
Det var säkert Fosie då!
Tonåringen är intresserad av shopping och sin mobil :), hon vill inte åka till stranden har hon i a f sagt, har tröttnat på solsemester verkar det som så det blir att åka runt i år istället, sambon gillar kyrkor och historia, jag som typ aldrig är ledig är intresserad av att umgås med dottern. Historiska platser och sånt kan vi läsa oss till och min sambo älskar kartor. Men om ni har tips på ngt BRA vegetarisk matställe då dottern har blivit vegetarian. När vi åkte till Halmstad i nov så fanns det typ 7 kebabställen i det lilla centrumet men det vegetariska utbudet var katastrof.
Vad får man inte missa av Malmö?

Senast ändrad:
Tror Du menar Fosie, eller? Här menas områdena: Lindängen, Hermodsdal, Gullvik och Nydala...
Mycket skjutningar och knarkhandel i dessa områden...
Roligt i Malmö:
Strosa runt nere i Västra Hamnen, runt Lilla Torg, men kanske inte sååå kuligt för en tonåring dock :rolleyes:
Det låter inte som ett område där vi ska bo i, då får det blir mitt i smeten i centrum, men jag har aldrig nånsin sett att det står på uthyrningssidor att ett område inte är tryggt för en viss ålder. Har inga problem med att åka till Rinkeby t ex men skulle inte vilja bo där.

Det låter inte som ett område där vi ska bo i, då får det blir mitt i smeten i centrum, men jag har aldrig nånsin sett att det står på uthyrningssidor att ett område inte är tryggt för en viss ålder. Har inga problem med att åka till Rinkeby t ex men skulle inte vilja bo där.
Tyvärr verkligheten på vissa ställen i Sverige :-(

Tyvärr verkligheten på vissa ställen i Sverige :-(
är det värre än Rosengård som man hört så mkt om? Kan tänka mig att det är som problemområdena i Sthlm Alby, Fitja, Rinkeby där majoriteten av de som bor där inte står bakom kriminaliteten utan det är en mindre kärna gangsters som håller alla i skräck. Servicen urholkas när myndigheten flyttar till andra områden, samhället kapitulerar helt enkelt... fel väg att gå!

Det var säkert Fosie då!
Tonåringen är intresserad av shopping och sin mobil :), hon vill åka till stranden har hon i a f sagt, har tröttnat på solsemester verkar det som så det blir att åka runt i år istället, sambon gillar kyrkor och historia, jag som typ aldrig är ledig är intresserad av att umgås med dottern. Historiska platser och sånt kan vi läsa oss till och min sambo älskar kartor. Men om ni har tips på ngt BRA vegetarisk matställe då dottern har blivit vegetarian. När vi åkte till Halmstad i nov så fanns det typ 7 kebabställen i det lilla centrumet men det vegetariska utbudet var katastrof.
Lyran om man vill lägga en liten slant extra, Raw Kitchen eller en smarrig falafel på YallaYalla. Finns även ett raw food-ställe på Friisgatan som ska vara bra men som jag inte provat.

Det var säkert Fosie då!
Tonåringen är intresserad av shopping och sin mobil :), hon vill inte åka till stranden har hon i a f sagt, har tröttnat på solsemester verkar det som så det blir att åka runt i år istället, sambon gillar kyrkor och historia, jag som typ aldrig är ledig är intresserad av att umgås med dottern. Historiska platser och sånt kan vi läsa oss till och min sambo älskar kartor. Men om ni har tips på ngt BRA vegetarisk matställe då dottern har blivit vegetarian. När vi åkte till Halmstad i nov så fanns det typ 7 kebabställen i det lilla centrumet men det vegetariska utbudet var katastrof.

Då ska ni ner Ribersborgsstranden eller varför inte en tur ner till vackra Falsterbo... Underbar strand och även fullt med hålligång på sommaren...

Sajvva (eller hur det nu stavas) på Östra förstadsgatan i Malmö tycker jag är helt ok om ni är ute efter vegetarisk mat :)

Då ska ni ner Ribersborgsstranden eller varför inte en tur ner till vackra Falsterbo... Underbar strand och även fullt med hålligång på sommaren...
Hade missat det lilla ordet INTE (hon vill inte bada) men det hinner väl ändras till juli hahahah Falsterbo får man ta en tur till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp