Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lägger mellan 6-8000 per månad just nu, lagar mkt mat från grunden.. älskar mat och matlagning. Rimligt vet jag ej vad jag anser för summa då, beror väl på ens förutsättningar och om man äter mat ute eller bara köper halvfabrikat :) 2 vuxna, 2 barn (1 bebis… och stora barnet kostar ju inte många kronor per månad) men sambon äter ute varje dag till lunch men det är inte medräknat i min matbudget.

jag kan komma ner i matkostnader om jag vill men just nu får det kosta lite.
Ok! Jag hade tänkt lägga 3500 på mat varje månad och då eventuellt ute mat två gånger i månaden. Har inledande skuldsanering så har inte jätte stor budget! Men är svårt nu känner jag när priserna ökar och speciellt när jag helst vill köpa svenskt är ju oftast lite dyrare.

Ok! Jag hade tänkt lägga 3500 på mat varje månad och då eventuellt ute mat två gånger i månaden. Har inledande skuldsanering så har inte jätte stor budget! Men är svårt nu känner jag när priserna ökar och speciellt när jag helst vill köpa svenskt är ju oftast lite dyrare.
Jag förstår, jag har ju tack och lov precis kommit ur mitt skuldträsk så jag behöver inte ”tänka” men nog försöker jag ändå köpa svinnsmart och på kampanj när det finns :)

men har du möjlighet så gå på Lidl/willys på söndagar och tidigt på måndagar så finns det ofta bra nedsatta varor!

Lägger ca 4000 kr månad ! 2 vuxna Och 1 barn ! Alltid på Willys kl 08 efter lämnat dottern i skolan och köper svinmat 50 % ! Sparar sjukt mycket på det

Lägger ca 4000 kr månad ! 2 vuxna Och 1 barn ! Alltid på Willys kl 08 efter lämnat dottern i skolan och köper svinmat 50 % ! Sparar sjukt mycket på det
Jag kör samma fast Lidl :) Men kan inte säga att de är så ekonomiskt för mig, hittar alltid massa annat kul att köpa som är helt onödigt:cool:

Jag kör samma fast Lidl :) Men kan inte säga att de är så ekonomiskt för mig, hittar alltid massa annat kul att köpa som är helt onödigt:cool:
Det har hjälpt oss väldigt mycket per månad ! Jag brukar köpa tex kotletter stor pack , hel kyckling , skinka , mjölk som igår tex 1 liter grön mjölk för 4,65kr :) tog alla 4 direkt :)

Det har hjälpt oss väldigt mycket per månad ! Jag brukar köpa tex kotletter stor pack , hel kyckling , skinka , mjölk som igår tex 1 liter grön mjölk för 4,65kr :) tog alla 4 direkt :)
Haha underbart! Ja jag går direkt på kött/kyckling och kollar vad det finns för godsaker där! Deras fläskkarré är faktiskt väldigt bra och för att inte tala om salciccian :folded: Sen är det nästan alltid svinnpris på färs, stapelvara i frysen:cool:

Haha underbart! Ja jag går direkt på kött/kyckling och kollar vad det finns för godsaker där! Deras fläskkarré är faktiskt väldigt bra och för att inte tala om salciccian :folded: Sen är det nästan alltid svinnpris på färs, stapelvara i frysen:cool:
Lidl har också oftast längre tid på bäst före när det är nedsatt, än tex willys. Om du tänkt på de nångång när du handlar på Lidl så på prislappen kan man se i ett hörn där de står " 6D ". Det betyder att varan måste prissänkas 6 dagar INNAN bäst före datumet :)

Lidl har också oftast längre tid på bäst före när det är nedsatt, än tex willys. Om du tänkt på de nångång när du handlar på Lidl så på prislappen kan man se i ett hörn där de står " 6D ". Det betyder att varan måste prissänkas 6 dagar INNAN bäst före datumet :)
Oooo är det sant?? Vilken info! Jag tänkte på det när jag köpte en yoghurt att den inte skulle gå ut förens om 5 dagar, de va en konstig svinnprodukt :facejoy: Men då vet jag och det är ju guld!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp