Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Har känt mig lite stressa och pressad inför julen som vanligt. Eftersom jag aldrig haft råd att köpa julklappar till mina syskonbarn på typ 10 år.
Detta är första året jag kan minnas att jag faktiskt kan köpa julklappar till alla , utan att jag inte har råd att äta i januari sen.
Det blir inga stora grejer, men grejen att moster kan jag komma julklappar känns väldigt fint liksom.
Måste va en skön känsla och fin! Barn blir glada av allt. Behöver ej va värsta sakerna.

Har känt mig lite stressa och pressad inför julen som vanligt. Eftersom jag aldrig haft råd att köpa julklappar till mina syskonbarn på typ 10 år.
Detta är första året jag kan minnas att jag faktiskt kan köpa julklappar till alla , utan att jag inte har råd att äta i januari sen.
Det blir inga stora grejer, men grejen att moster kan jag komma julklappar känns väldigt fint liksom.
Så fint, hoppas att du får en underbar jul. <3

Måste va en skön känsla och fin! Barn blir glada av allt. Behöver ej va värsta sakerna.
Ja jag aldrig tycks man egentligen behöver köpa dyra grejer alls. Men förr var det mer max 50 kr / barn. Men nu kan jag lägga på lite i vilket fall. Det ger mig mer möjlighet att faktiskt köpa det som dom tycker om- och inte bara för att det är det allra billigaste.

Ja jag aldrig tycks man egentligen behöver köpa dyra grejer alls. Men förr var det mer max 50 kr / barn. Men nu kan jag lägga på lite i vilket fall. Det ger mig mer möjlighet att faktiskt köpa det som dom tycker om- och inte bara för att det är det allra billigaste
Ja jag håller med. Jag efter mitt spelande tappade värdet i pengar helt angående mat allt. Det börjar bättra sig nu. Men hade jag varit kvar där hade jag nog köpt julklappar åt min son och bonusdottern för flera tusen kr jag ej engentligen haft råd med.

Ja jag håller med. Jag efter mitt spelande tappade värdet i pengar helt angående mat allt. Det börjar bättra sig nu. Men hade jag varit kvar där hade jag nog köpt julklappar åt min son och bonusdottern för flera tusen kr jag ej engentligen haft råd med.
Ja , jag har också upplevt det i sitt destruktiva handlade kring pengar oavsett var det är. Tappar man respekten för vad det är värt i pengar liksom. Väldigt märkligt beteende man håller på med. Håller med om att när blir av med sitt sätt att se på pengar på ett nyktert sätt då blir allt man köper / betalar osv mer sunt. Jag skulle t.ex aldrig köpa på faktura längre utan att veta att jag ska betala den direkt den 25 nästa månad. Förr handlade jag allt på faktura.

Ja , jag har också upplevt det i sitt destruktiva handlade kring pengar oavsett var det är. Tappar man respekten för vad det är värt i pengar liksom. Väldigt märkligt beteende man håller på med. Håller med om att när blir av med sitt sätt att se på pengar på ett nyktert sätt då blir allt man köper / betalar osv mer sunt. Jag skulle t.ex aldrig köpa på faktura längre utan att veta att jag ska betala den direkt den 25 nästa månad. Förr handlade jag allt på faktura.
Ja precis samma här. Bara när jag handla mat beställde jag från Willys varannan vecka 3000kr sen småhandlare för säkert 3000 och åt ute för 3000. Sjukt.....

Ett steg i taget, åtminstone kommer du med julklappar i år stora grejer eller ej, kvittar! Speciellt efter typ 10 år, bara en sån grej. Bra jobbat.

Nästa år kanske det blir ´´Stora grejer´´ vem vet.

Kul att se framsteg.

Hur betalar man in trängselskatt? Faktureras den? Ser som inloggad på transportstyrelsen att jag passerat och blivit registrerad men förstår inte om de fakturerar eller ej?
Vi betalar via autogiro efter att flera flera ggr har fått betala 500 kr i förseningsavgift för summor under 100 kr.

Jahapp....

3 av 4 är fullvaccinerade...

"Brittiska forskare har försökt undersöka skyddet två sprutor ger mot omikron och de fann att 15 veckor efter andra dosen så fanns det ingen skyddande effekt av vaccinet mot symptomatisk omikronsmitta. "

Vilken jävla flopp detta med dessa vaccin blev, man räddade visserligen dom äldsta ett par månader men såvida man inte vaccinerar dom var 3 månad med boosterdoser kommer det ändå gå åt helvete om man tittar på UK.

Jahapp....

3 av 4 är fullvaccinerade...

"Brittiska forskare har försökt undersöka skyddet två sprutor ger mot omikron och de fann att 15 veckor efter andra dosen så fanns det ingen skyddande effekt av vaccinet mot symptomatisk omikronsmitta. "

Vilken jävla flopp detta med dessa vaccin blev, man räddade visserligen dom äldsta ett par månader men såvida man inte vaccinerar dom var 3 månad med boosterdoser kommer det ändå gå åt helvete om man tittar på UK.
Och vaccinerar man dom var 3 månad så är jag rätt säker på att de inte klarar runda 10

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp