- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Sverige - Grekland?
Jag tror att Sverige vinner!
Hoppas det, gick inte så bra sist
Sverige - Grekland?
Jag tror att Sverige vinner!
Du har i stort del bidragits till detta Anam, jag och många andra väntar fortfarande på bevis på sina uttalanden i andra trådar som du duckar frågor på. Kommer man med halvsanningar så ska man nog vara beredd på lite frågor ?Är det bara jag som upplever att tonen här på forumet har hettats till lite?
När jag läser många trådar så är det alltid något slags personangrepp och man kallar varandra för det ena med det andra.. istället för att hjälpa varandra och bara dela sin kunskap har ”vi” nu gått till påhopp för att man inte tror på varandra eller att man ger spydiga kommentarer på någons svar för man själv inte tycker / upplever samma.
Jag kanske har fel och hamnat i fel trådar, men har ändå upplevt detta i flertalet trådar och mest på senare tid då jag hänger här dagligen.
Någon annan som håller med eller är det bara jag som känner så?![]()
Har jag bidragit till personangrepp?Du har i stort del bidragits till detta Anam, jag och många andra väntar fortfarande på bevis på sina uttalanden i andra trådar som du duckar frågor på. Kommer man med halvsanningar så ska man nog vara beredd på lite frågor ?

Här är svaret egentligen på din fråga. Anledningen är hur vi läser ett svar eller uppfattar ett svar.Har jag bidragit till personangrepp?
Bara för man inte tycker samma , så kallar man inte varann för saker.
Håller med till fullo, klokt svar!Här är svaret egentligen på din fråga. Anledningen är hur vi läser ett svar eller uppfattar ett svar.
Eftersom ekonomi är en sån laddad fråga så önskar man sig oftast ett svar som är positivt istället för negativt, och man vill heller inte tro det värsta. Därför tror jag att man har lättare för att uppfatta vissa svar som otrevliga från början och tonen blir därefter.
Jag skulle vilja säga att den otrevliga tonen börjar som ett missförstånd då vi inte kan se eller höra personen som ger oss ett svar.
Därför tror jag att, läser man ett inlägg eller svar mer än en gång och tänker efter lite innan man skriver ett svar, och läser sitt eget inlägg mer än en gång (innan man skickar iväg det) och tänker på hur inlägget skulle uppfattas så tror jag att många onödiga kommentarer på forumet skulle kunna undvikas.

Ja det är galna priser, jag har tur som har band mitt elavtal till pris på runt 35 öre.Galet med dom nya elpriserna sjukt. Våran el räkning har aldrig kostat över 500 oavsett jul med massa jul belysningen osv, alltså aldrig över 500
Per månad oavsett årstid. Förra månaden fick vi på 600 nu denna 750... hoppas det går ner snart tråkiga pengar. Speciellt när elen inte ingår i hyran haha...