Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Samma här Hade betalat 2 krediter under juni juli och 3 i augusti kommer ha bara 1 att betala .Hade jobbat som en åsna under min semester .Inte vilat en endast dag .
Wow, starkt jobbat! Tungt för kroppen utan vila men skönt för själen och plånboken :)

Senast ändrad:
Nån som har erfarenhet av Tradera? Sålde en halvdyr sak precis och tydligen har dom något som kallas ”Traderabetalning” nu. Köparen har betalt fick jag mail på så nu ”kan jag skicka varan i lugn och ro” står det. Står pengarna ska komma inom 1-2 dagar till mitt bankkonto. Litar ju på det såklart men hade ju varit skönt att se pengarna innan man skickar iväg ändå. Köparen vill jag skickar iväg den typ nu.

Nån som har erfarenhet? Kan dom dyka upp redan imorgon fm? Har Swedbank.
Du är garanterad pengarna. Du kan gå in på din sida på Tradera och se transaktionen. Det tar några dagar innan de är på ditt konto. Vill du undvika den sortens betalning så ta bort att du accepterar den sortens betalning och ha bara Swish som alternativ.

Ja de va dom ja funderade på. Vill helst undvika att en säljare ringer upp, man vill ju kunna sköta allt digitalt.
När sambon tog ett lån via Lendo så ringde de upp men det här var 2014, de kankse inte ringer upp längre. Freedom Finance blir man aldrig av med, trots att jag sökt en gång typ 2010 och utan att få lån så ringer de fortfarande. Varje gång ber jag dem ta bort mig fr deras lista.

När sambon tog ett lån via Lendo så ringde de upp men det här var 2014, de kankse inte ringer upp längre. Freedom Finance blir man aldrig av med, trots att jag sökt en gång typ 2010 och utan att få lån så ringer de fortfarande. Varje gång ber jag dem ta bort mig fr deras lista.
Ja samma här. Läste att Zmarta går under Freedom Finance.

Du gör det enda rätta. Och ansök om skuldsanering redan nu. Får du nej, ansök igen! Uppge psykisk/fysisk ohälsa, för det har du. Inte omöjligt att du beviljas en andra gång med tanke på dina besvär.

Ta väl hand om dig. Hälsan kommer först! Lycka till!
I ett desperat sista försök skickade jag in en ansökan till en låneförmedlare. Avslag direkt. Men min dåliga uc skickad till en hel del. Jag skäms! Jag ska prata med skuldrådgivare snarast och då kan jag bekräfta att jag försökt med allt. Nekad överallt. Vägrar börja med dyra snabblån. Hälsan går före allt. Råkade ut för en olycka med en hjärnskada som gjort mig rörelsehindrad. Det sänkte min ekonomi helt. Hade för flera år sedan skuldsanering. Vet att man aldrig får en till men jag accepterar detta. Men vem räknar med en hjärnskada vid 52 års ålder? Mitt liv är en mardröm och finanserna gör mig sjuk av oro. Jag tänker släppa allt nu i augusti och be alla att lämna vidare till kronofogden så fort det bara går. Jag accepterar helt att jag är dömd att bli evighetsgäldenär. Ingen bil. Inget spelberoende. Lever på korv och potatis. Inga vänner som vill umgås. Läser en del. Köper pocketböcker eller begagnat. Mycket isolerad. Vad mer kan jag göra för att spara pengar? Visst gör jag det rätta som släpper allt? Går back flera tusen varje månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp