Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Nu har jag inte läst artikeln. Men 11k för en trea om den ligger i centrala Sthlm tror jag folk skulle kunna döda för att få förstahand på.
Jag bor en bit utanför i en 2a och pröjsar 7400kr. En vän bor i en större trea och dom betalar nog strax över 11k, närmare 12k för sin.

Visst, det är sjuka priser man får hosta upp. Men bor denna person i någon av de större städerna så blir jag inte förvånad.

Men ska man verkligen bo i en trea i centrala Stockholm om man enkom går på bidrag?

Men ska man verkligen bo i en trea i centrala Stockholm om man enkom går på bidrag?

Nej där håller jag absolut med dig.
Där skulle hon helt klart kunna byta sig till en annan lägenhet i utkanten och sänka hyran med ett gäng tusenlappar säkert. :)

Nej där håller jag absolut med dig.
Där skulle hon helt klart kunna byta sig till en annan lägenhet i utkanten och sänka hyran med ett gäng tusenlappar säkert. :)
Hon kanske skulle lyssna på sonen som verkar ha en bättre verklighetsuppfattning.
Men just eftersom hon har barn kan man ju tänka att hon ändå vill bo kvar ett tag i hopp om att få nytt jobb. Det är inte kul att rycka upp ett barn ifrån skolan, vännerna och en invand miljö.

Med risk för att låta känslokall men nästan 17.000 i bara bidrag och än snyftartikel är aningen märkligt tycker jag.

Hyra på 11K liksom? En 3:a i centrala Stockholm eller vadå?

Det låter riktigt sjukt dyrt alltså.

Bostadssituationen i Sthlm är som bekant fruktansvärd. Det är inte heller så lätt att bli godkänd av hyresvärdarna när det gäller inkomst t ex. Kan varit sa att hon efter en skilsmässa varit tvungen att ta den bostad som erbjöds och det är de dyrare bostäderna som är "lättare" att få.
En bekant med tre barn som skilde sig kunde inte hitta ngn hyresrätt, var tvungen att ta en trea i nyproduktion med hyra på runt 15 000 kr, inte centralt men inte långt bort heller. Man tar det man hittar så länge kalkylen går ihop.

Och skulle vi få marknadshyror på nyproduktion som är på tapeten just nu så vet jag inte vem som skulle ha råd att bo i de bostäderna.
När det gäller br så läste jag att för en etta i Sthlm får man 33 st ettor i Filipstad.

Just nu: Misstroende förklaring mot regeringen pga förslaget om marknadshyror i nyproduktion. Löven höll nyss presskonferens om det. Dadgostar är på hugget.

Just nu: Misstroende förklaring mot regeringen pga förslaget om marknadshyror i nyproduktion. Löven höll nyss presskonferens om det. Dadgostar är på hugget.

UNDERBART!

Nja, känns inte som så underbart då det kommer skapa kaos och det är ändå nyval om ett år. Ser framemot att byta ut nuvarande regering men under mer ordnade former. Ja ja vi får se hur det blir.
Stjärna i kanten dock för Dadgostar, Sjöstedt brukade hota men det stannade alltid vid hot.

Sprid inte osanning. Det är ordinarie val 2022, nyval blir det endast när regeringen upplöses.
Okej, men det är det jag menar, nyval, nytt val, val på nytt, dags för val, ordinarieval, what ever. Blir det val nu så blir det i alla fall nytt val nästa år.

V kommer hitta en väg ut för att slippa rösta bort regeringen och riskera att göra något som gynnar SD.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp