Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Rasism för en av er kanske ej upplevs som rasism för en annan.

Jag tror först och främst måste vi definiera alla nyckelord som folk använder, rasism, diskriminering, invandrare, osv innan det är relevant att diskutera alls enligt mig. Jag tycker mig se i vardagen att folk många gånger ser på saker väldigt lika men vi definierar termer och begrepp olika. Säger ej det är så här men tror det ändå är viktigt för att undvika missförstånd.

Jaha.

Viruset verkar mutera duktigt nu.

Någon som fått tid till vaccin?

Pfizer och Moderna verkar leverera till skillnad ifrån Astra Zenecas...

Jag har själv invandrarbakgrund självfallet har jag stött på rasism tidigare både från etnisk svenskar och andra med invandrarbakgrund. Jag är väldigt tacksam att mina föräldrar fick emigrera hit. De har gjort att jag och mina syskon har kunnat utbilda oss. Självklart har inte alla samma förutsättningar men alla har möjlighet att studera och ta ett jobb istället för att härja runt på stan.

USA har haft gängvåld lite längre tid än Sverige och tittar man på en stad som Chicago som präglas av det så ser man snabbt vilken enskild faktor som främst orsakar att folk blir gängmedlemmar: 1) ingen pappa i hemmet 2) ingen utbildning och 3) kommer att skaffa egna barn som får växa upp utan pappa i hemmet. 4) Repeat.

USA har haft gängvåld lite längre tid än Sverige och tittar man på en stad som Chicago som präglas av det så ser man snabbt vilken enskild faktor som främst orsakar att folk blir gängmedlemmar: 1) ingen pappa i hemmet 2) ingen utbildning och 3) kommer att skaffa egna barn som får växa upp utan pappa i hemmet. 4) Repeat.
Inte helt linjär extrapolering av socioekonomiska- och familjekonstellations- relaterade faktorer mellan USA och Sverige dock,

Inte helt linjär extrapolering av socioekonomiska- och familjekonstellations- relaterade faktorer mellan USA och Sverige dock,

I synnerhet eftersom att föräldrar ifrån kulturen (MENA) som står för 90% av alla dödskjutningar/våldtäkter ofta håller ihop. Inte skiljer sig och värdesätter familj samt heder..

Fan man känner verkligen ljuset i tunneln nu.

Dagen blir allt längre, ljust till 17.00 nu istället för till typ tre som i vintras. Andelen Covid-19 smittade verkar sjunka. Vi är på väg mot vaccinering och folk känns allmänt gladare. Det är verkligen bättre tider nu och det bästa är att det bara blir bättre och bättre.

Nu ska bara Astras vaccin bli godkänt på fredag så är jag tämligen säker på att vi kan vänta oss en någorlunda normal sommar också!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp