Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tjänstemanna-ansvaret borde och måste återinföras!
Tur- och ordningsreglerna behöver ändras, det är bra att det är på tapeten, var helt omöjligt att ens tänka tanken för bara några år sedan.

Okej, vad mysigt att ni båda fick mycket tid. Är ju en tid som inte kommer tillbaka så man kanske bör passa på. Samtidigt så mår man ju dåligt om ekonomin blir tuff.
Det kommer nog skilja mer ekonomiskt. Sen kanske jag kan välja 7 dagar i veckan istället
Ja som du säger den tiden kommer inte tillbaka. Men man ska också kunna betala alla räkningarna. Ni får sätta er ner och skriva ner exakt hur mkt ni kommer att få i månaden om du är hemma och jämföra med hur mkt ni får när hon är hemma. Men då måste din fru vara väldigt medveten om att hennes lön ska täcka dina lånekostnader såväl som de gemensamma utgifterna.
Sen är det bra att man hushållar med dagarna på bästa sätt, det är inte kul att behöva lämna en 1-åring på förskola. Genom att spara dagar och leva mer ekonomiskt så kunde vi ha vår dotter hemma längre än om vi hade tagit ut alla dagar. Hon fick börja på förskola 2-3 månader innan hon skulle fylla 2 år.

Ja som du säger den tiden kommer inte tillbaka. Men man ska också kunna betala alla räkningarna. Ni får sätta er ner och skriva ner exakt hur mkt ni kommer att få i månaden om du är hemma och jämföra med hur mkt ni får när hon är hemma. Men då måste din fru vara väldigt medveten om att hennes lön ska täcka dina lånekostnader såväl som de gemensamma utgifterna.
Sen är det bra att man hushållar med dagarna på bästa sätt, det är inte kul att behöva lämna en 1-åring på förskola. Genom att spara dagar och leva mer ekonomiskt så kunde vi ha vår dotter hemma längre än om vi hade tagit ut alla dagar. Hon fick börja på förskola 2-3 månader innan hon skulle fylla 2 år.

Jo, tyvärr har inte min sambo varit så jämn med pengarna när jag delar med mig av halva min lön. Jag tror jag har över 3000 kr mer än henne personligt varje månad.

Men måste bli mer hård mot henne känner jag..

Jo, tyvärr har inte min sambo varit så jämn med pengarna när jag delar med mig av halva min lön. Jag tror jag har över 3000 kr mer än henne personligt varje månad.

Men måste bli mer hård mot henne känner jag..
Ni måste ju reda ut ekonomin och komma överens om ett upplägg som är rättvist. Det handlar inte om att vara hård.

Är det någon pappa här som har varit pappaledig en längre tid? Typ 6 månader +.

Tjejen vill att jag ska va hemma såpass längre. Vet inte hur det funkar med Försäkringskassan. Hon kan ge dagar till mig va?

Blir bara orolig för ekonomin. Vi har många 1000-lappar skillnad.
Är du ansluten o har afa försäkring får du extra pengar ca 10% om du är pappa ledig vilket blir en del på 6månader ,,,,vet inte om jämställdhets pengen finns kvar på försäkringskassan den genererade ca 100kr extra per dag ,,,,många bäckar små ,,,,

Köp och sälj på fb får man tydligen undvika lite.
Hittade 2 saker jag behövde. Ena fick sambo gå upp till och andra lämnade jag återbud till.
När jag kollade närmare på profilbilderna hade jag haft utmätningsförrättning hos ena och avhyst den andra.

Hittade 2 saker jag behövde. Ena fick sambo gå upp till och andra lämnade jag återbud till.
När jag kollade närmare på profilbilderna hade jag haft utmätningsförrättning hos ena och avhyst den andra.
Ooooooops :eek:

Köpte grillade revbensspjäll med ett tjockt lager glaze.... såååå gott!
Trevlig helg alla :)

Inte alla som har såna bekymmer i vardagen. :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp