Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Åh vad snällt av dig, men bor för långt bort fr Skåne men du kanske kan guida mig hur man gör via FaceTime så gör jag som du säger så räknas det kanske som att det är du som har gjort det
Hmm... skojemojin ;););)kom inte med men självklart var det menat som skämt... så ingen får för sig ngt.

Ok, jag trodde man inte fick göra något sådant alls i hyresrätter. Jag får tex inte installera en diskmaskin. Hos oss håller de koll på varenda borrhål som fanns när jag flyttade in och kollar av hur många som tillkommit när jag flyttar ut. Om jag tapetserar eller målar om kan jag bli skyldig att återställa.
Stämmer, i hyresrätter får man inte göra vad som helst när det kommer till renoveringar och installationer. Vet ej om det fortf är så men förut kom det en besiktningsman fr det kommunala bostadsbolaget vid avflyttning. Det kostade att göra hål i vägen om man säger så.

Stämmer, i hyresrätter får man inte göra vad som helst när det kommer till renoveringar och installationer. Vet ej om det fortf är så men förut kom det en besiktningsman fr det kommunala bostadsbolaget vid avflyttning. Det kostade att göra hål i vägen om man säger så.

Det stämmer inte alls. Visst kan man bli skyldig till att återställa om saker och ting inte är fackmannamässigt utfört eller om man typ har valt att måla väggar i avvikande färger, dvs färger som gemene man inte skulle uppskatta.

Likaså behöver man självklart återställa stora plugghål i väggar - inget anmärkningsvärt.

Man har stor frihet i hyresrätter vad än fastighetsägaren må säga...

Men kära du, vad jobbigt! Men för varje gång du kraschar pga samma sak så kommer du ändå framåt och kraschen blir mindre nästa gång, tror jag i alla fall. Att gräva ner sig i jobb är bra botemedel. Du klarar det här <3

Jag hoppas det. Det känns ändå som att det händer mer sällan. Jag åker bort i två veckor om mindre än en månad jag tror jag behöver komma bort slippa bli påmind om att den jag tycker om så mycket behandlat mig som skräp. Tack för peppen fina du <3

Minns jag rätt är min första arbetsuppgift i morgon att göra kontoutmätningar mot företagsgäldenärer, vet inte hur många saldobesked det kommer in, en annan som satt och knappade med det i förra veckan, kan tänka mig 20-40 st. När jag ser kalendern nu inser jag redan nu att min telefon kommer ringa på en del i morgon. Utmätningarna kommer väl ske precis i tid när det är tänkt många av dom ska betala lönerna från kontona i fråga.

Minns jag rätt är min första arbetsuppgift i morgon att göra kontoutmätningar mot företagsgäldenärer, vet inte hur många saldobesked det kommer in, en annan som satt och knappade med det i förra veckan, kan tänka mig 20-40 st. När jag ser kalendern nu inser jag redan nu att min telefon kommer ringa på en del i morgon. Utmätningarna kommer väl ske precis i tid när det är tänkt många av dom ska betala lönerna från kontona i fråga.

Man undrar ju hur många av oss här på forumet som du har kommit i kontakt med på nåt sätt, kanske inte personligen men iaf hanterat ärenden.
Sitter du inte själv ibland och tänker att denna klienten skulle kunna var nn på forumet etc?

Oavsett vilket så skulle jag gärna praktisera en vecka hos er för att få lite inblick i en kronofogdes vardag :)

Man undrar ju hur många av oss här på forumet som du har kommit i kontakt med på nåt sätt, kanske inte personligen men iaf hanterat ärenden.
Sitter du inte själv ibland och tänker att denna klienten skulle kunna var nn på forumet etc?

Oavsett vilket så skulle jag gärna praktisera en vecka hos er för att få lite inblick i en kronofogdes vardag :)

Det kan man fundera på, med tanke på mängden gäldenärer och hur få skribenter som är aktiva här är det väldigt få om ens någon.
En kronofogdes vardag, dom sitter och skriver papper till domstolar och håller i auktioner samt upphäver utmätningar. Vore nog intressantare att följa en kronoinsp. Det beror lite vad som står på agendan antar jag. Följa med specialteamen på något skulle nog vara mest spännande.

Fastnade i någon mat-youtuber som gjorde ett klipp om husmanskost i norden och vad som var bäst etc.
Sverige köttbullar
Finland makaronilåda (lite oväntat. Makaroner och finland hade jag inte kopplat sådär)
Island något med får och senap samt fermenterad Haj.
Danmark smörrebröd
Norge FRYSPIZZA? Lät inte som någon jättetraditionell norsk husman...

Fastnade i någon mat-youtuber som gjorde ett klipp om husmanskost i norden och vad som var bäst etc.
Sverige köttbullar
Finland makaronilåda (lite oväntat. Makaroner och finland hade jag inte kopplat sådär)
Island något med får och senap samt fermenterad Haj.
Danmark smörrebröd
Norge FRYSPIZZA? Lät inte som någon jättetraditionell norsk husman...
Köttbullar med potatis och gräddsås, svart vinbärsgele samt inlagd gurka... en vinnare
Nu blev jag hungrig och grymt sugen på det...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp