Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

@Esmeralda @Linnean

Socionomyrket är ju ett ganska säkert kort om man är någorlunda socialt kompetent. Finns jobb i överflöd. Är själv socionom med bakgrund inom socialtjänsten, jobbar nu som skolkurator med en lön på 31 000. Jobbar 8-16, får gratis frukost, lunch och mellis (så länge jag äter med elever). Betald ledighet på samtliga lov (sport, påsk, sommar, höst och jullov). Trivs oerhört bra och får bestämma i princip 90% av min arbetsvecka själv utan någon som egentligen kontrollerar särskilt vad jag gör.

Enda trista är väl att det är lite av ett "dead end" jobb. Kan inte komma upp mer än mina ~2-3% i lön per år, finns inga alternativa roller att avancera upp igenom och lönerna i stort skiljer inte mycket mellan skolor här heller.

Som småbarnsförälder är dock ledigheten helt klart värt det. Planerar att gå tillbaka till socialtjänsten och på sikt någon chefsroll inom utredning barn/unga när barnen är lite äldre.
Det låter faktiskt riktigt intressant. Att jobba med barn och ungdomar är nog otroligt givande! Helt okej lön, långt mycket högre än de löner jag haft, och tiderna är ju perfekta!!

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv... :( Jag är mycket ute på twitter och följer enkom politiker och folk inom näringslivet, men herre min jösses, vad det pajkastas och är man inte högertroll, så är man just rasist...för alla på vänsterkanten... :(
Helt sjukt verkar som det bara finns två alternativ i dagens läge.
Har märkt det tydligt senaste åren.
Förut kunde man säga sin åsikt men nu får man tänka till för att inte bli stämplad som just rasist vilket jag absolut inte är.

Håller med samhället har blivit så.
Antingen eller på nått sätt.
Råkade skriva i en grupp att människor från andra länder som kommer hit inte alla då men många har svårt med egenvård vid sjukdom och fått den uppfattningen att feber alltid är farligt.
Märkt det i mitt jobb under några år och blev kallad rasist o frågan om forskning fanns på det. Så man får verkligen passa sig och många drar rasistkortet direkt.
Hemskt så det har blivit egentligen.
Det är en kulturell fråga och framförallt handlar det om kunskap som de ej får i sina hemländer. Jag kan ha en viss förståelse för det fast att det är irriterande.

Det är en kulturell fråga och framförallt handlar det om kunskap som de ej får i sina hemländer. Jag kan ha en viss förståelse för det fast att det är
Det är en kulturell fråga och framförallt handlar det om kunskap som de ej får i sina hemländer. Jag kan ha en viss förståelse för det fast att det är irriterande.
ja det är ju det. Skrev bara min upplevelse. Och jag är inte irriterad på patienterna alls har förståelse att det kan vara så utan kommentaren jag fick

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp