Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Mellanskillnaden blir väl den sk semesterersättningen. Dvs typ 12% av lönen. Där jag jobbar betalas all semesterersättning ut på junilönen oavsett om man tar ut alla dagar under året eller ej. Ett sätt att minimera kortfristiga skulder och undvika att anställda som ökar mycket i lön får ränta på sparade dagar

Oavsett väldigt klumpigt redovisning i lönespec. Hade varit bättre med semesterersättning x kr per dag gånger y dagar.

Enligt rapporten är mellan 74 000 och 158 000 personer folkbokförda i Sverige trots att de inte borde vara det.

Helt jävla absurt.

Och rätt många ytterligare som är skriven på fel ställe i Sverige.

Säkert är det så. Där är det däremot mindre skada för staten även om det också är problematiskt.

Men tänk någon som inte bott i Sverige på 30 år och plockar ut diverse bidrag som vilka medborgare som helst...

Säkert är det så. Där är det däremot mindre skada för staten även om det också är problematiskt.

Men tänk någon som inte bott i Sverige på 30 år och plockar ut diverse bidrag som vilka medborgare som helst...
Man skriver sig felaktigt för att kunna maxa diverse bidrag.

Antagligen lika stor, eller till större kostnad... :mad:

Det är ju snack om en folkräkning men ställer mig väldigt skeptisk till hur det ska kunna ordnas i praktiken.

Ekonomiskt är det nog större skada skulle jag tro

Ekonomiskt är det nog större skada skulle jag tro
Det flödar så jäkla mycket pengar från bedrägerier och påhittade jävla projekt i detta landet så jag blir galen. Kan bara ta västlänken i min stad som exempel. Myndigheter, beslut och deras ”handläggning” ska vi inte tala om. Maken till ineffektivitet finns inte. Hoppas AI tar över allt i framtiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp