Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Såg en fråga i ett forum på FB idag där en kvinna hade fel ränteavdrag förtryckt. Enligt kontrolluppgift var betald ränta 1234kr (exempelsiffror), men i deklarationen stod 123.
Exakt detta har också hänt i min deklaration. Enligt kontrolluppgift har jag betalat 8515kr i ränta men i min deklaration står det 851kr.
Jag får ju ändra det så klart men det är ett ganska specifikt fel. Har någon mer det i sin deklaration? Alltså att den sista siffran försvunnit.

Såg en fråga i ett forum på FB idag där en kvinna hade fel ränteavdrag förtryckt. Enligt kontrolluppgift var betald ränta 1234kr (exempelsiffror), men i deklarationen stod 123.
Exakt detta har också hänt i min deklaration. Enligt kontrolluppgift har jag betalat 8515kr i ränta men i min deklaration står det 851kr.
Jag får ju ändra det så klart men det är ett ganska specifikt fel. Har någon mer det i sin deklaration? Alltså att den sista siffran försvunnit.
Det var samma jag fick. Vilken bank gällde det?

Verkar vara ett par som fått detta felet just i år.

Jag får ju ändra det så klart men det är ett ganska specifikt fel. Har någon mer

Det var samma jag fick. Vilken bank gällde det?
Sevenday

Jag har under förmiddagen varit i kontakt med två separata handläggare på KFM i olika ärenden. Jag blir alltid så väl omhändertagen, varenda person jag har varit i kontakt med på KFM har varit väldigt benägna att hjälpa mig och förstående. Jag förstår inte att folk är så negativa gentemot KFM som myndighet. Aldrig haft några problem, alltid bra bemötande

Jag har under förmiddagen varit i kontakt med två separata handläggare på KFM i olika ärenden. Jag blir alltid så väl omhändertagen, varenda person jag har varit i kontakt med på KFM har varit väldigt benägna att hjälpa mig och förstående. Jag förstår inte att folk är så negativa gentemot KFM som myndighet. Aldrig haft några problem, alltid bra bemötande

Det beror helt på vem man får prata med, men det gäller inte bara KFM, åker man till Mekonomen och får en "dålig service" där, ja då är Mekonomen skit!!! Fast det egentligen bara är en person som bemött en dåligt.

Problemet jag har med KFM (och Skatteverket) är inte handläggarna som personer utan att myndigheterna är så jävla usla. Detta är dock förmodligen inte deras fel utan det är brist på pengar.

Exempelvis är det helt orimligt att det ska ta nästan ett helt år ifrån att du gör en ansökan om skuldsanering tills att du får besked - eller om du omprövar din pendling till och från jobbet hos Skatteverket kan detta ta upp till ett halvår.

Man måste effektivisera myndigheterna för allt tar för lång tid, polismyndigheten ska vi inte ens tala om där det kan ta 3-4 år innan man slutligen avslutar förundersökningen.

Ett annat bekymmer jag har är att allting är så vagt, mycket grozoner och beroende på. En handläggare som beviljar skuldsanering ger en annan rakt av avslag på. Det måste vara tydligare ramar för vad som gäller och inte en massa gråskalor.

Trafikverket ska vi inte ens gå in på, infrastrukturen i landet är ju värre än i bananrepubliker men även där misstänker jag att bristen på pengar kan vara problemet.

YH utbildning på distans, tar man emot lika många sökande som om det vore i ett klassrum? Tänker främst på hur orolig man ska vara att inte få en plats, jag är behörig för utbildningen och skulle nu invänta urvalsprocessen. Ska straxt söka tjänstledigt, men känns så dumt o söka tjänstledigt och så kanske man inte kommer in. Har sökt 3 olika utbildningar dessutom, samtliga på distans. Någon kunnig?

YH utbildning på distans, tar man emot lika många sökande som om det vore i ett klassrum? Tänker främst på hur orolig man ska vara att inte få en plats, jag är behörig för utbildningen och skulle nu invänta urvalsprocessen. Ska straxt söka tjänstledigt, men känns så dumt o söka tjänstledigt och så kanske man inte kommer in. Har sökt 3 olika utbildningar dessutom, samtliga på distans. Någon kunnig?
Det varierar kraftigt. Antal beviljade platser är per utbildning och då spelar det inte någon roll om det är på distans eller platsbunden utbildning. De flesta yrkeshögskolor har en urvalsprocess, kan t.ex. vara urvalstest, om antal sökande överstiger beviljade platser.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp