Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag skulle ta en paus härifrån sa jag, men det får vänta några dar till. Snälla, om någon vet vilka Banq AB är så svara mig. Har fått ett autogiro upplagt av dom den 15 dec och jag har INTE signerat några autogiron eller fått någon information om detta. Hittar inte svar när jag söker, men i banken står det "konsumentkredit". Sitter i telefonkö till banken och kommer givetvis makulera detta, men hur fan skyddar man sig mot att nåt jäkla bolag bara slänger upp ett autogiro plötsligt?! Får dom lägga upp ett nytt autogiro om jag makulerat ett tidigare? Hittar dock inte att det finns nåt makulerat med samma namn.
De verkar ha ägt PJUM...
Tycker synd om dig mycket strul för dig sista tiden.
Löste det sig med utbetalningen från kfm ?

Vet ej vad just detta är för kreditgivare men du kan själv ta bort autogiromedgivande i internetbanken.
Ja, det har jag gjort också men eftersom dom lagt upp det på detta sätt utan info så är jag livrädd att dom gör det igen. Banken säger nu att dom får inte göra såhär. En till på forumet som var med om samma förra veckan så kolla era autogiro ni som har nåt från PJUM eller BANQ AB!

Tycker synd om dig mycket strul för dig sista tiden.
Löste det sig med utbetalningen från kfm ?
Tack för omtanken. Ja det var varkt riktigt tufft. Ja, den löste sig, och nu är pengarna från fackutbildningen på väg också, så hade precis börjat andas ut.

Ja, det har jag gjort också men eftersom dom lagt upp det på detta sätt utan info så är jag livrädd att dom gör det igen. Banken säger nu att dom får inte göra såhär. En till på forumet som var med om samma förra veckan så kolla era autogiro ni som har nåt från PJUM eller BANQ AB!
Hoppas att banken tar det vidare! Helt sjukt!

Hoppas att banken tar det vidare! Helt sjukt!
Ja banken kopplade mig vidare till deras bedrägerienhet, sitter i kö dit nu. Det är ju inte så himla länge sen banken hörde av sig och gav mig ett nytt kort för att mitt hade varit med i ett misstänkt besrägeriförsök. Då var jag övertygad om att det hade med nån utländsk spelsida att göra, men nu vet jag inte längre. Är ju bara tur att jag inte haft några pengar på kontot på sistone. Jag skulle gå igenom ekonomin inför löning, och fick en magkänsla att jag behövde kolla av autogirona. Tack för den magkänslan.

Ja banken kopplade mig vidare till deras bedrägerienhet, sitter i kö dit nu. Det är ju inte så himla länge sen banken hörde av sig och gav mig ett nytt kort för att mitt hade varit med i ett misstänkt besrägeriförsök. Då var jag övertygad om att det hade med nån utländsk spelsida att göra, men nu vet jag inte längre. Är ju bara tur att jag inte haft några pengar på kontot på sistone. Jag skulle gå igenom ekonomin inför löning, och fick en magkänsla att jag behövde kolla av autogirona. Tack för den magkänslan.
Konstigt att de ändå lyckats få till ett autogiro. Man måste ju ge sitt medgivande innan det kan läggas upp. Kollar inte bankerna sånt?

Konstigt att de ändå lyckats få till ett autogiro. Man måste ju ge sitt medgivande innan det kan läggas upp. Kollar inte bankerna sånt?
Man godkänner autogiro när man tar lånet. I kontraktet. Men sen ska det väl göras ett medgivande med bankID vad jag vet. Jag lånade därifrån i april, första inbetalningen gjorde jag manuellt. Sen har jag inte kunnat betala på flera månader och då plötsligt dyker det upp ett autogiro. Det var inte okej enligt banken.

Man godkänner autogiro när man tar lånet. I kontraktet. Men sen ska det väl göras ett medgivande med bankID vad jag vet. Jag lånade därifrån i april, första inbetalningen gjorde jag manuellt. Sen har jag inte kunnat betala på flera månader och då plötsligt dyker det upp ett autogiro. Det var inte okej enligt banken.
Samma sak hände. mig, jag såg det idag och tog bort autogiro, det interessanta är att BG på pjums mina sidor där man betalar och BG på den här autogiro är inte likadana.Vi får se om den dyker upp igen.

Jag hittar ingen information om ifall Banq AB äger fler långföretag än PJUM. Men mitt PJUM lån har sålts till Sergel och är hos Kronofogden så det låter väl helt sinnessjukt att dom då ska kunna lägga upp ett autogiro. Om någon vet om dom äger fler låneföretag så skriv gärna. Jag hittar liksom inga andra utbetalningar på min bank från dom än det lånet från PJUM.

Samma sak hände. mig, jag såg det idag och tog bort autogiro, det interessanta är att BG på pjums mina sidor där man betalar och BG på den här autogiro är inte likadana.Vi får se om den dyker upp igen.
WTF?! Logga in på din bank och kolla om Banq AB nu står som makulerat snälla. På min bank försvann det bara! Men jag tog en skärmdump innan och banken såg det med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp