- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Det är toppen!Ja, jag blev chockad faktiskt men nu har jag reducerat min månadskostnad med 1400 kr.
Det är toppen!Ja, jag blev chockad faktiskt men nu har jag reducerat min månadskostnad med 1400 kr.
Ja, fantastiskt skön känsla.Det är toppen!
Dyrt har det väl blivit, men det är väl för att det "nya" lånet skall kunna slut regleras innan Du går i pension och är heller inte beräknat utifrån Din inkomst...till skillnad för hur det "gamla" lånet var utformat...Någon vecka efter avslutad skuldsanering så fick jag brev från Csn att det var dags att betala efter fem års paus.
Jisses vad dyrt det blivit och min månadskostnad för Csn skulle landa på 2500 kr men i december 2800 kr då årsavgift på 300 kr lagts på.
Jag hade två lån ett före 2001 och ett efter det och det var det äldre lånet som var dyrast.
Idag tog jag från mina sparpengar och slutbetalade det äldre lånet, så härlig känsla.
Jo det beräknades på min inkomst.Dyrt har det väl blivit, men det är väl för att det "nya" lånet skall kunna slut regleras innan Du går i pension och är heller inte beräknat utifrån Din inkomst...till skillnad för hur det "gamla" lånet var utformat...

Nä, gränsen är väl satt några år dessförinnan...Jo det beräknades på min inkomst.
Återbetalningstid 8 år stod det och jag är inte pensionär då. -![]()

Går ju att begära att lånen slås ihop också, då får man ny betalplan och allt.Någon vecka efter avslutad skuldsanering så fick jag brev från Csn att det var dags att betala efter fem års paus.
Jisses vad dyrt det blivit och min månadskostnad för Csn skulle landa på 2500 kr men i december 2800 kr då årsavgift på 300 kr lagts på.
Jag hade två lån ett före 2001 och ett efter det och det var det äldre lånet som var dyrast.
Idag tog jag från mina sparpengar och slutbetalade det äldre lånet, så härlig känsla.
Ja men det skulle vara gjort innan en viss datum som jag missade.Går ju att begära att lånen slås ihop också, då får man ny betalplan och allt.
Ja typ första eller sista november, men det går ju göra efter årsskiftet inför 2025Ja men det skulle vara gjort innan en viss datum som jag missade.
Ja men nu har jag betalat av det ena lånet så det finns bara ett kvar.Ja typ första eller sista november, men det går ju göra efter årsskiftet inför 2025
Inte hundra men tror det går konvertera ändåJa men nu har jag betalat av det ena lånet så det finns bara ett kvar.