Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Håller på att få ett sammanbrott över alla reklam sms. Värst är nåt ställe jag handlat på. En gång. För 2 år sedan. Tiotalet sms under veckan. 3 igår. 3 idag..
Känns bra att fler delar min upplevelse, "sammanbrott" är helt rätt ord i sammanhanget

Tipsar om att Klarna har en ”pausa” funktion. Där kan man skriva till kundtjänst och be om att få pausa sina betalningar dit. Detta gör att allt med klarna pausas i 30 dagar, under den tiden kommer du inte kunna använda klarna något mer samt att de INTE rapporteras i någon kredithistorik. Detta kan du göra Max 6 gånger, alltså i 180 dagar som är ish 6 månader.
När varje period är på g att ta slut och ny betalning till klarna är på ingång är de bara skicka till kundtjänst igen och be dom förlänga. Detta är nått de kallar ”svårt att betala” program ish… :)

Finns det nått bra.sätt att se om ett par airpods pro2 är är falska?

En bekant har blivit erbjuden ett par , med kvitto från elgiganten, men jag kunde inte se att serienumret stod på kvittot , skall det inte göra det?

Det där var illavarslande. Marginalen bank har väl betydligt fler kunder än vad carnegie 2008 när banksverige sattes i gugning.

Nu finns det ju vissa här som bara generalhatar alla banker, men det kan vara bra att veta att man inte slipper betala sina lån även om banken går omkull.

Jag pratade med KFM idag, dom ska göra en återbetalning på 2000:- för mina läkemedel. Min arbetsgivare har dragit 6000:- denna månaden, men rapporterat till KFM att ingenting kunnat dras pga förbehållsbelopp. Vilken bullshit! Ser ju det på lönespec och min utbetalning vad dom dragit. Problemet är ju att mina räntor tickar i onödan och att KFM inte kan göra återbetalning för mina läkemedel innan kommunen betalar in. Så arg, och hon på lönekontoret kunde inte svara och skulle återkomma imorgon när en kollega var tillbaka. Är så förbannad. Hur kan det ha rapporterats att inget dragits när dom dragit 6000:-

Jag pratade med KFM idag, dom ska göra en återbetalning på 2000:- för mina läkemedel. Min arbetsgivare har dragit 6000:- denna månaden, men rapporterat till KFM att ingenting kunnat dras pga förbehållsbelopp. Vilken bullshit! Ser ju det på lönespec och min utbetalning vad dom dragit. Problemet är ju att mina räntor tickar i onödan och att KFM inte kan göra återbetalning för mina läkemedel innan kommunen betalar in. Så arg, och hon på lönekontoret kunde inte svara och skulle återkomma imorgon när en kollega var tillbaka. Är så förbannad. Hur kan det ha rapporterats att inget dragits när dom dragit 6000:-
Tror att jag har påtalat åtskilliga gånger att det går fort för Kronofogden att göra en återbetalning, problematiken om det dröjer är arbetsgivare som betalar in långt senare än vad de betalar ut löner.

Tror att jag har påtalat åtskilliga gånger att det går fort för Kronofogden att göra en återbetalning, problematiken om det dröjer är arbetsgivare som betalar in långt senare än vad de betalar ut löner.
Ja precis! Men här har dom dessutom rapporterat in till KFM att dom inte kunnat dra någonting alls pga förbehållsbeloppet. Vem rapporterar in en sån sak när dom visst har dragit?
Att dom är sega med att betala är väl illa nog, men KFM har fått en avvikelse rapporterad, att dom kunnat dra 0:- pga förbehållsbeloppet.

Ja precis! Men här har dom dessutom rapporterat in till KFM att dom inte kunnat dra någonting alls pga förbehållsbeloppet. Vem rapporterar in en sån sak när dom visst har dragit?
Sånt händer det med. Spara alla lönespecifikationer och logga in på Mina Sidor månatligen och kontrollera att din arbetsgivare gör rätt.

Sånt händer det med. Spara alla lönespecifikationer och logga in på Mina Sidor månatligen och kontrollera att din arbetsgivare gör rätt.
Tack, det ska jag. Det kan inte vara lagligt att dom drar pengar och sen säger att inga pengar fanns. Har lönespecen och allt som bevisar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp