Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det är ju exakt den summan som det sänktes med så det verkar så.
Men hur kan förbehållsbeloppet ändras? Jag är ju fortfarande i behov av samma summa ut i månaden? Jag förstår ju att det finns mer betalningsutrymme kvar om bilen blir billigare, men att då dra ännu då?

Om det är så, så skulle ju jag ”tjäna” på att ta en polestar 3, fullutrustad för 16.000kr månaden?

Kan ju omöjligt stämma.

Men hur kan förbehållsbeloppet ändras? Jag är ju fortfarande i behov av samma summa ut i månaden? Jag förstår ju att det finns mer betalningsutrymme kvar om bilen blir billigare, men att då dra ännu då?

Om det är så, så skulle ju jag ”tjäna” på att ta en polestar 3, fullutrustad för 16.000kr månaden?

Kan ju omöjligt stämma.
Ingen aning @Lasseman kan kanske förklara det.

Kan ju omöjligt stämma.
Har du fått behålla det beloppet för att betala den så är det logiskt

Kan ju omöjligt stämma.
Det finns säkert en gräns för hur mycket förmånsvärde KFM accepterar. Det är väl bra om de kan dra mer, då minskar skulderna snabbare.

Blir så sjukt less på Fairlo. För någon månad sedan bad jag om fakturanummer osv för att lösa "Fairlo Lösa". Men det gick inte. Och idag när jag velat avsluta krediten "Fairlo Varda" som jag nollat får jag veta från kundtjänst att det absolut inte går förrens jag betalat bort Lösa" på 25 K :-(

Nu funderar jag på om det går att använda något av kreditkorten för att lösa in Lösa? Läste om någon tjänst som hette Betalo i någon tråd till exempel. Funkar det? Problemet är att jag måste få in pengarna på mitt bankkonto för att kunna betala bort krediten. De har ju gjort det omöjligt att betala in med BG och fakturanummer:-(

Edit; verkar som om det går enkelt att föra över från mitt kreditkort i Swedbank till vanliga lönekontot :). Med tanke på att krediten (till skillnad från Fairlo Lösa) syns på UC är det väl egentligen dumt. Men sänker räntan från 19 till 14 procent och är så less på att Fairlo vill låsa kvar mig att det nog får vara värt det för jag kommer ändå inte söka samling på tidigast ett halvår.

Senast ändrad:
Vad är det du omprövat ?

En ränta. Har en bank som konsekvent under årens gång struntat i rapportera ränta till Skatteverket så jag tog tag i det och omprövade. Innan det är på plats kan jag inte söka om skuldsanering eftersom det kommer göra stor skillnad på min skatteskuld.

Jag betalar närmare 3.000 kronor till Tandoo per månad dom har aldrig rapporterat en krona...Räntan är grotesk, utav 3.000 kronor är 500 kronor amortering typ.

En ränta. Har en bank som konsekvent under årens gång struntat i rapportera ränta till Skatteverket så jag tog tag i det och omprövade. Innan det är på plats kan jag inte söka om skuldsanering eftersom det kommer göra stor skillnad på min skatteskuld.

Jag betalar närmare 3.000 kronor till Tandoo per månad dom har aldrig rapporterat en krona...Räntan är grotesk, utav 3.000 kronor är 500 kronor amortering typ.
Hm, inser att man måste bli lite mer observant på vilka som rapporterar in. Brukar ta för givet att det sköts. Har du testat att kontakta Tandoo och höra varför de inte rapporterat in? Helt sjukt, inser ju hur illa det drabbar dig nu :-(

Det är otroliga summor pengar. Tänk dig lite grovt räknat 25.000 i inbetald ränta gånger ett par 3-4 år....

Sorgligt förstår att du är förbannad!
Hoppas att det löser sig snart. <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp