Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tjena!

lever redan riktigt knapert, och nu sänkte KFM mitt förbehåll från 16300kr till 15200kr? Men står inte några specifika saker till ändringen, bara en vanlig uträkning?
Ska de inte sägs om
Varför de sänker?
Jämför siffrorna i nya beslutet mot det gamla, där framgår vad som skiljer sig åt.

Tjena!

lever redan riktigt knapert, och nu sänkte KFM mitt förbehåll från 16300kr till 15200kr? Men står inte några specifika saker till ändringen, bara en vanlig uträkning?
Ska de inte sägs om
Varför de sänker?
Ring dom så får du svaret

Tjena!

Ska de inte sägs om
Varför de sänker?
Har du varit sjuk så att din lön inte är mer än så denna månaden ?

Nix. fick ett beslut från KFM om
”Ändring i löneutmätning”
Får ta och ringa dem senare.
Har ju just nu inte så mycket över i månaden som differensen blir med det nya.

Lustigt.
Vilka siffror skiljer sig från det förra beslutet?

Exempel på hur det kan gå till ibland.

Ibland önskar man lite att personer kunde lyssna lite bättre.
Person håller på att få bil utmätt vid trafikkontroll.
Tar ansats i att förhandla, skulle precis ringa kfm och boka ett möte för att prata om sin situation/ska betala i morgon/till veckan/inom kort.
Kfmsvaret blir redan i ansatsen att det inte förhandlas något och det är fullbetalning på plats som gäller, inget annat.
Får sedan lyssna i drygt 20 minuter på samma argument som i ansatsen, tålmodigt lyssnande.
Och sen:
"Som vi sa inledningsvis förhandlar vi inte, och det verkar inte som en fullbetalning kommer ske här och nu, så du får kliva ur bilen"

Vilka siffror skiljer sig från det förra beslutet?
Det ända som skiljer sig är att jag fick en ny bil med annat förmånsvärde, hur det ska påverka förbehållsbeloppet vet jag inte riktigt?

Tycker det är märkligt?
Så billigare bil = mindre i fickan?

förmånsvärdet sjönk från 7848kr till 6828kr

Det ända som skiljer sig är att jag fick en ny bil med annat förmånsvärde, hur det ska påverka förbehållsbeloppet vet jag inte riktigt?

Tycker det är märkligt?
Så billigare bil = mindre i fickan?

förmånsvärdet sjönk från 7848kr till 6828kr
Det är ju exakt den summan som det sänktes med så det verkar så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp