Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kan man inte välja att fortsätta att betala CSN? Eller måste man släppa den med? Även om man inte får inledande vid en ansökan om skuldsanering?

Kan man inte välja att fortsätta att betala CSN? Eller måste man släppa den med? Även om man inte får inledande vid en ansökan om skuldsanering?
Jag betalade på mitt CSN fram till inledande.
Mitt Csn är pausat under min skuldsanering.

Har en fråga här som någon kanske kan svara på.

Hur vanligt är det att någon anmäler man för gynnande av borgenär.
Inser nu när jag släppt alla skulder att jag har släppt dom olika månader.

Släppte 9 skulder i juni, 6 i juli och nu 3 i augusti om några dagar som jag låter förfalla. Då är allt släppt.

Inget har gått till KFM ännu. Men 1 skuld från juni har gått till inkasso, fairlo och 2 andra skulder har jag fått brev om att kommer gå till inkasso 14e respektive 21a september

Har haft lite idér som jag inser nu i efterhand kanske inte var så smart.
Nyttjat lite betalningsfria månader, betalat några räkningar som jag har hört är snabba att skicka till inkasso, betalade ikapp några skulder som jag låg efter med från maj månad etc.

Jag har hört att när man släpper så ska man släppa alla samtidigt eller senast med en månads mellanrum, men aldrig lagt någon större vikt på det. Nu har jag läst på lite lagar om det och fattar att det kanske inte var så bra att jag väntade med vissa skulder till augusti (delvis att det tog 2 månader mellan att jag släppte dom från slutet av juni till slutet på augusti)

Då till frågan: Är det vanligt att man blir anmäld för borgenärsbrott i mitt fall? Jag har inte amorterat extra eller liknande utan betalat minimum belopp.
Det är nog inte så vanligt, men det är väl något som man helt enkelt får räkna med om man trixar på för mycket

Domare kan vara ganska torra ibland, de domar som skrivs är ju ganska strikta och formella.
En domare på en av de domstolar som blir aktuell i mina trakter har haft en lite kreativare period ett tag.
Hen har dels använt en fras man ser lite då och då, som väl är juridiksvenska "Du har skickat in något men det är inte så tydligt vad du vill, vi får anta att det ska vara ett överklagande", och det är "XX yrkar, som det får förstås, att utmätningen ska upphävas"
Dels en fras som var en fin omskrivning för "har skrivit en massa, men det var ganska lite som hade med detta att göra.." som om skrivet var något i stil med "det har under handläggningen förekommit frekvent skriftväxling, där det, så vitt det är av intresse här, framgått XYXYX"

Den finaste omformulering var för att bemöta en som kommer med helt uppenbara lögner.. "vad xx framfört i har inte burit sannolikhetens prägel"

Man kanske borde hitta någon kurs i skriva på juridiska...

Domare kan vara ganska torra ibland, de domar som skrivs är ju ganska strikta och formella.
En domare på en av de domstolar som blir aktuell i mina trakter har haft en lite kreativare period ett tag.
Hen har dels använt en fras man ser lite då och då, som väl är juridiksvenska "Du har skickat in något men det är inte så tydligt vad du vill, vi får anta att det ska vara ett överklagande", och det är "XX yrkar, som det får förstås, att utmätningen ska upphävas"
Dels en fras som var en fin omskrivning för "har skrivit en massa, men det var ganska lite som hade med detta att göra.." som om skrivet var något i stil med "det har under handläggningen förekommit frekvent skriftväxling, där det, så vitt det är av intresse här, framgått XYXYX"

Den finaste omformulering var för att bemöta en som kommer med helt uppenbara lögner.. "vad xx framfört i har inte burit sannolikhetens prägel"

Man kanske borde hitta någon kurs i skriva på juridiska...
"Förefaller vara en efterhandskonstruktion och kan lämnas helt utan hänseende..."

Är det någon som vet om man fått beviljad lån ifrån Collector och önskar ansöka om kreditkort via dom easyliving använder dom samma Uc?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp