Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Från att vi tar emot din ansökan tills du får besked om att vi går vidare med ansökan eller avslår den Denna vecka börjar vi arbeta med ärenden som kom in den 5 april​

På en månad har det rört sig - två dagar :D

Från att vi tar emot din ansökan tills du får besked om att vi går vidare med ansökan eller avslår den Denna vecka börjar vi arbeta med ärenden som kom in den 5 april​

På en månad har det rört sig - två dagar :D

Förmodligen för att lasseman hänger här och inte har tid att jobba ;)

Förmodligen för att lasseman hänger här och inte har tid att jobba ;)
Klockren analys. Om jag jobbar 40 timmar händer inte ett dugg med den där kön eftersom jag inte har något med det där att göra.

Det beror på, det fallet som fanns som exempel här på Lånforumet var fullständigt absurt. Det kan även finnas andra helt galna tillfällen - exempelvis om chefen ber mig parkera om hans bil och den skulle utmätas vilket inte helt kan uteslutas :D

Det kan bli rättsosäkra situationer eftersom att bevisbördan verkar ligga på den anklagade och det är naturligtvis aldrig att föredra,

Men sen samtidigt är det klokt att det finns ett regelverk på plats ju för att inte folk ska kunna skriva över på sina bilar på vänner och bekanta, vår åsikt skiljer sig nog i att jag menar på att fel sker och förmodligen sker dom ofta medan jag får intrycket utav att du ser din myndighet och rådande lagstiftning i det närmsta perfekt och fläckfritt :)!
Jag förhåller mig till hur den ser ut och hur vissas mer eller mindre omfattande ändringar skulle slå.
Det hävs beslut av olika skäl då och då. Mest roande är det nog oavsett vad utfallet blivit när hovrätten kommer med beslut och läxar upp tingsrätten

Sverige sjunker på listan över världens rikaste

Den genomsnittliga förmögenheten i Sverige föll med 19 procent till 3,2 miljoner kronor per vuxen under 2022, jämfört med året före. Sverige sjunker därmed från plats 9 till 14 på Credit Suisse/UBS globala lista över förmögenheter.

– De svenska hushållens bruttoförmögenhet rasade med drygt 2 000 miljarder kronor under 2022 som en följd av fallande börs och bostadspriser, säger Shoka Åhrman, privatekonom på SPP, till DI.

Listan toppas av Schweiz, följt av USA och Hongkong. Danmark och Norge intar plats 5 respektive 7.

Har kommit blod när jag går på toaletten flera veckor. Alltså inte forsat men ändå mycket. Tänkte kan vara bra att kolla upp så jag gjorde en rektoskopi (jävligt obehagligt, fruktansvärt!!) men dom såg inga hemorojder direkt, liten spricka men för att utelsuta cancer/tumör i tarmen så ska jag nu på en koloskopi och vidare analyser.

Som att man inte hade nog med säker att oroa sig för så kommer detta som ett brev på posten... Förhoppningsvis är det ingen tumör/cancer då ska man fan börja värdera tiden, livet och hälsan annorlunda. Detta var en ögonöppnare.

Men naturligtvis påfrestande i ett redan påfrestande och stressigt liv.

Har kommit blod när jag går på toaletten flera veckor. Alltså inte forsat men ändå mycket. Tänkte kan vara bra att kolla upp så jag gjorde en rektoskopi (jävligt obehagligt, fruktansvärt!!) men dom såg inga hemorojder direkt, liten spricka men för att utelsuta cancer/tumör i tarmen så ska jag nu på en koloskopi och vidare analyser.

Som att man inte hade nog med säker att oroa sig för så kommer detta som ett brev på posten... Förhoppningsvis är det ingen tumör/cancer då ska man fan börja värdera tiden, livet och hälsan annorlunda. Detta var en ögonöppnare.

Inte bra alls, Terry! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! <3 :folded:

Vad bra att du kollar upp iallafall, påfrestande såklart, men viktigt att ha koll på hälsan! Håller tummarna för att det är lättbotat :folded::face3hearts:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp