Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Intressant. Jag har fått den informationen från flera håll. Att man får delgivning om betalningsföreläggande, skriver man inte på får man påminnelse och ett tag därefter går det vidare till delgivningsman. Fick som sagt påminnelse på min första skuld, men ej fått på dom andra ännu. Lite konstigt men det märker jag väl. Har hur som tänkt skriva på inom kort ändå
Ja, du väljer ju själv om dina grannar eller arbetsgivare ska veta att du håller dig undan från Kronofogden.

Ja, du väljer ju själv om dina grannar eller arbetsgivare ska veta att du håller dig undan från Kronofogden.
Ingen har ännu ens sökt mig hemma så att jag skulle hålla mig undan Kronofogden känns lite överdrivet.

Ingen har ännu ens sökt mig hemma så att jag skulle hålla mig undan Kronofogden känns lite överdrivet.
Som sagt, du väljer själv.
Av alla betalningsföreläggande som skickas ut går någon procent vidare till delgivning.

Påminnelserna går helt automatiskt, om dom inte kommit skulle jag gissa att man brutit flödet och lagt till delgivare

Intressant. Jag har fått den informationen från flera håll. Att man får delgivning om betalningsföreläggande, skriver man inte på får man påminnelse och ett tag därefter går det vidare till delgivningsman. Fick som sagt påminnelse på min första skuld, men ej fått på dom andra ännu. Lite konstigt men det märker jag väl. Har hur som tänkt skriva på inom kort ändå
Jag hade som mest över 50 mål hos Kronofogden innan ! Och när föreläggande började komma så kom det bara påminelse på vissa ! Väldigt många kom det inte på ! Skrev på efter 3 mån ! Dom ringde på dörren 3 gånger :) efter 3 gången dom varit här ringde jag in och delgav alla :)

Jag hade som mest över 50 mål hos Kronofogden innan ! Och när föreläggande började komma så kom det bara påminelse på vissa ! Väldigt många kom det inte på ! Skrev på efter 3 mån ! Dom ringde på dörren 3 gånger :) efter 3 gången dom varit här ringde jag in och delgav alla :)
Spännande att en så insatt person inte har hört talas om påminnelser alls. :rolleyes:

Stämmer som du säger, skriver man inte under första kvittot om betalningsföreläggande så brukar det komma en påminnelse. Efter påminnelsen har jag som längst bara vågat vänta ca 14-15 dagar innan påskrivning av rädsla att en delgivningsman dyker upp.

Stämmer som du säger, skriver man inte under första kvittot om betalningsföreläggande så brukar det komma en påminnelse. Efter påminnelsen har jag som längst bara vågat vänta ca 14-15 dagar innan påskrivning av rädsla att en delgivningsman dyker upp.

Instämmer med @Myra. Har alltid fått en påminnelse ca två veckor efter betalningsföreläggandet.

Därefter har det tidigare dröjt ca 1,5 månad innan någon knackade på min dörr. Senast la de bara en lapp i min brevlåda där de bad mig signa elektroniskt, annars skulle de fortsätta söka efter mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp