Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det jävliga är väl att om medel ändå lyckas komma in till brottsoffer så fördelas det proportionellt, inte sällan finns det gott om inkassoskulder som utgör 90 % av totala beloppet...
Och ganska ofta en rejäl bunt med diverse a mål med prio, vilket innebär om det finns löneutmätning att brottsoffer och även inkassobolag mest får en väldig massa brev och inga pengar

Här nedan har vi alltså en bidragstagande familj som EFTER (!!) elen och hyran är betald har 22.000 (!!!) kvar att leva på. Ändå har dom mage att klaga. Tacka vet jag för att det är slut på bidragsturismen nu. Parasiter är korrekt ord. "Erik" får väl börja jobba.

Visa bilaga 3403
Frågade dom inte varför Erik inte jobbar?

Bonus med att ha fördröjningsstöd för Erik är att han slipper betala avgift för barnomsorg och slipper betala av på ev csn eftersom inkomsten är låg..

På tal om saker och ting som är åt helvete i samhället, jag känner mig som en papagoja som upprepar mig men tycker det är så pass viktigt att det måste belysas.

Sedan i juni tar det nästan tre gånger längre tid att få bostadstillägg och underhållsstöd. Försäkringskassan har svårt att få ihop bemanningen på flera avdelningar. En av de drabbade är sjukpensionären Jörgen Sköld – han tvingas prioritera hyran före maten.

Detta gäller även på Skatteverket, det gäller som bekant på Kronofogden, det gäller uppenbarligen på Skatteverket och polismyndigheten ska vi inte ens prata om jag anmälda ett ärende för 2 år sedan fortfarande inte fått besked huruvida det ens blir en rättegång utav det hela.

Jag klandrar inte myndigheterna som koncept uppenbarligen är dom ju underbemannade. Då kanske vän utav ordning säger ja men då ger vi dom mer pengar så att dom kan anställa folk - jag tror inte det är så enkelt som det kanske låter. Vissa myndigheter har fått pengarna, ger bra löner men det är fler som slutar ändå än vad som vill jobba. T.e.x. detta : https://sverigesradio.se/artikel/30-procent-vill-sluta-pa-kriminalvarden-behovs-battre-arbetsgivare

Så frågan är om vi kanske bara ska vänja oss vid rejäla väntetider på samhällskritiska myndigheter?

På tal om saker och ting som är åt helvete i samhället, jag känner mig som en papagoja som upprepar mig men tycker det är så pass viktigt att det måste belysas.

Sedan i juni tar det nästan tre gånger längre tid att få bostadstillägg och underhållsstöd. Försäkringskassan har svårt att få ihop bemanningen på flera avdelningar. En av de drabbade är sjukpensionären Jörgen Sköld – han tvingas prioritera hyran före maten.

Detta gäller även på Skatteverket, det gäller som bekant på Kronofogden, det gäller uppenbarligen på Skatteverket och polismyndigheten ska vi inte ens prata om jag anmälda ett ärende för 2 år sedan fortfarande inte fått besked huruvida det ens blir en rättegång utav det hela.

Jag klandrar inte myndigheterna som koncept uppenbarligen är dom ju underbemannade. Då kanske vän utav ordning säger ja men då ger vi dom mer pengar så att dom kan anställa folk - jag tror inte det är så enkelt som det kanske låter. Vissa myndigheter har fått pengarna, ger bra löner men det är fler som slutar ändå än vad som vill jobba. T.e.x. detta : https://sverigesradio.se/artikel/30-procent-vill-sluta-pa-kriminalvarden-behovs-battre-arbetsgivare

Så frågan är om vi kanske bara ska vänja oss vid rejäla väntetider på samhällskritiska myndigheter?

I många fall tror jag vi måste våga använda tekniken mer, och därmed förändra arbetssätten hos de myndigheter som handlägger ärenden. Tekniken (AI mm) är både snabbare och rättvisare, när det fungerar.
Det svåra är dock att ta klivet, och släppa att vi ska använda människor till en hel del jobb… och tekniken kommer kosta, så jag tror inte det är besparingar, utan snarare att erbjuda bra service även i framtiden.

"Försäkringskassan har sedan juni också fått ett besparingskrav. Myndigheten ska spara 300 miljoner kronor det här året. I praktiken har det inneburit att myndigheten inte kan ersätta personal som slutar och under sommaren har 450 provanställda fått avsluta sin anställning – vissa innan de ens hunnit påbörja den."

Skatteverket verkar fått det tufft. Mycket som ligger på hög sedan coronainsatserna.
Belastas väl även till viss del av folk som begär felaktiga omprövningar av taxeringar för att bättra på kreditbetyg också.

"Försäkringskassan har sedan juni också fått ett besparingskrav. Myndigheten ska spara 300 miljoner kronor det här året. I praktiken har det inneburit att myndigheten inte kan ersätta personal som slutar och under sommaren har 450 provanställda fått avsluta sin anställning – vissa innan de ens hunnit påbörja den."

Det vore rätt tråkiga nyheter att få om man sagt upp sig från sitt jobb för att börja på fk..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp