Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

KFM är nog inte den värsta bland myndigheterna får ändå uppfattningen utav att det fungerar hyfsat där förutom att det verkar råda underbemanning där vilket är politikernas fel men när Alliansen tillträdde 2006 fanns det 483 myndigheter i Sverige - nu är vi nere 336. Det är en rejäl avhyvling och det är inte direkt så att samhället gått under för att man lagt ner en massa alibiverksamheter.

I början på 1990-talet fanns hela 1 300 myndigheter...

Så det är ganska uppenbart vilket håll vi är på väg, jag skulle gissa att t.e.x. Jämställdhetsmyndigheten. Statens medieråd och Havs- och vattenmyndigheten står på tur. Förhoppningsvis DO också.
Rätt många myndigheter "försvann" när polismyndigheten blev 1 ist för drygt 20 myndigheter. När försvarsmakten blev en myndighet ist för varenda regemente etc var egen myndighet försvann många. Kfm var tidigare ett gäng olika myndigheter också, ett knappt tiotal tror jag.
Enklaste sätter att då ner siffrorna markant är stt stoppa in alla högskolor och universitet i samma myndighet. Dom kan kalla sig för campus och ortsnamn då rensas väl dryga 30.
Jag tycker inte bara man ska kolla på siffran

Det är nog en kombination utav semestertider och det gamla vanliga lallandet som anställda på myndigheter gör. Man borde privatisera så mycket som möjligt. Sitter massa 50+ och jobbar inte en procent mer än vad som krävs. Samma på Försäkringskassan, Skatteverket os.v. merparten har ju noll ambitioner utav karriärutveckling och får lika mycket betalt oavsett om dom jobbar på eller inte.

Helt rätt att lägga ner arbetsförmedlingen mer eller mindre. Det finns 340 myndigheter i landet och säkerligen hälften borde släckas ner.
Har du något minsta lilla uns av bevis som kan bekräfta detta? Som gammal droskchaufför har jag hört liknande drapor till leda till leda, och det bottnar nästan alltid i en blandning av okunskap och bitterhet.

& i skrivande stund. Tittar på TV4 nyheterna och vad möts man utav : https://www.tv4.se/artikel/47ExDRSN...nofogden-oekar-kraftigt-vaeldigt-orovaeckande

Hittills i år har svenska privatpersoners skulder hos Kronofogden ökat med 8,2 miljarder kronor. Och prognosen pekar uppåt.
– Vi har fått en kraftig ökning av inskickade skulder och skuldbelopp och den lär inte minska nästa år för vi har en eftersläpning, säger Kronofogdens analytiker Davor Vuleta.

Konsumtionslån, höga räntor och dyra matpriser. Svenskarna går på knäna för att få ekonomin att gå i ihop.
Och nu visar nya siffror från Kronofogden att svenskarnas skuldberg växter – i rasande takt. I detta nu har 401 000 privatpersoner skulder hos kronofogden, vilket är en ökning med 7 500 personer sedan årsskiftet
Ja det där är inte bra heller. Och även om du tycker det är en given lösning så kommer inte en massiv skuldsaneringsvåg vara lösningen.

Kunskap har jag eftersom att jag är utbildad statsvetare vilket gör att jag EGENTLIGEN borde ha sökt jobb inom förvaltning, kommunen, myndigheter och dylikt. Har även gjort praktik där. Jag är alltså utbildad till att hamna på just myndighet så med en högskoleexamen inom vad man kan säga är det här området så anser jag mig förstå mig på det ganska väl. Bitterhet vet jag inte eftersom att jag naturligtvis hade kunnat söka jobb inom just myndigheter men jag är tämligen säker att jag hade tjänat mindre och haft det tråkigare så jag förstår inte vad i bitterheten skulle ligga men du får gärna upplysa mig.

Här är en ledare som sammanfattar det hela ganska väl : https://www.di.se/ledare/ratt-att-lagga-ned-fler-myndigheter/

Rättshaverier vore något att kunna lagstifta kring.. herregud vad ett fåtal personer tar helt enorma resurser i anspråk med rätt meningslösa överklaganden och invändningar hit och dit.
Jag gjorde utmätning av ett fordon från en sådan. Fordonet är sålt sedan länge men gäldenären har nog fått diverse tjänstemannatid värd mycket mer vid det här laget. Idag hade hen tydligen promenerat förbi min hemadress och lagt en "faktura" i min brevlåda. 1200 kr per dag ska hen ha för "hyra av fordon". Blev mest ett gott skratt det..

Tur är väl att vi lever i ett rättssamhälle där man faktiskt kan överklaga diverse beslut. Sen finns det instanser som kan bedöma huruvida dessa är rätt eller inte. Vore för jävla illa om man inte kunde det.

Tur är väl att vi lever i ett rättssamhälle där man faktiskt kan överklaga diverse beslut. Sen finns det instanser som kan bedöma huruvida dessa är rätt eller inte. Vore för jävla illa om man inte kunde det.

Japp, men när man är på en nivå att man nästans sysselsätter en domare på egen hand så är det kanske lite väl. Framförallt med överklagande av saker som inte går att överklaga..

Älskar det svala svenska sommarvädret. Eftr att ha vistats i mellan 28-32 grader under tre veckors tid så är det underbart att småfrysa!

Kunskap har jag eftersom att jag är utbildad statsvetare vilket gör att jag EGENTLIGEN borde ha sökt jobb inom förvaltning, kommunen, myndigheter och dylikt. Har även gjort praktik där. Jag är alltså utbildad till att hamna på just myndighet så med en högskoleexamen inom vad man kan säga är det här området så anser jag mig förstå mig på det ganska väl. Bitterhet vet jag inte eftersom att jag naturligtvis hade kunnat söka jobb inom just myndigheter men jag är tämligen säker att jag hade tjänat mindre och haft det tråkigare så jag förstår inte vad i bitterheten skulle ligga men du får gärna upplysa mig.

Här är en ledare som sammanfattar det hela ganska väl : https://www.di.se/ledare/ratt-att-lagga-ned-fler-myndigheter/
Du skulle skaffat dig ett glassigt politiker jobb istället, skönt det måste va att aldrig hållas ansvarig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp