- Meddelanden
- 31 502
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Rätt många myndigheter "försvann" när polismyndigheten blev 1 ist för drygt 20 myndigheter. När försvarsmakten blev en myndighet ist för varenda regemente etc var egen myndighet försvann många. Kfm var tidigare ett gäng olika myndigheter också, ett knappt tiotal tror jag.KFM är nog inte den värsta bland myndigheterna får ändå uppfattningen utav att det fungerar hyfsat där förutom att det verkar råda underbemanning där vilket är politikernas fel men när Alliansen tillträdde 2006 fanns det 483 myndigheter i Sverige - nu är vi nere 336. Det är en rejäl avhyvling och det är inte direkt så att samhället gått under för att man lagt ner en massa alibiverksamheter.
I början på 1990-talet fanns hela 1 300 myndigheter...
Så det är ganska uppenbart vilket håll vi är på väg, jag skulle gissa att t.e.x. Jämställdhetsmyndigheten. Statens medieråd och Havs- och vattenmyndigheten står på tur. Förhoppningsvis DO också.
Enklaste sätter att då ner siffrorna markant är stt stoppa in alla högskolor och universitet i samma myndighet. Dom kan kalla sig för campus och ortsnamn då rensas väl dryga 30.
Jag tycker inte bara man ska kolla på siffran