Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det blir ju inte mycket bättre för brottsoffren för det. Straffarbete skulle välj snarare sortera in bland övriga påföljder som fängelse och annat.
Nej, men pengar ersätter aldrig lidandet ändå, särskilt inte de obetydliga summor det rör sig om. Straffarbete gynnar samhället mer.

Nej, men pengar ersätter aldrig lidandet ändå, särskilt inte de obetydliga summor det rör sig om. Straffarbete gynnar samhället mer.
Straffet och ersättning till brottsoffer är två skilda ting, av praktiska skäl för åklagare allt som oftast talan för båda i samma rättsprocess.

Ok, så det ska vara straffarbete inga skadestånd alls?

Hade jag varit ett offer för en våldtäkt och grov misshandel hade jag personligen hellre sett att personen grävde diken i 5 år än dom 8.000 man får vänta på i ett decennium.

Ok, så det ska vara straffarbete inga skadestånd alls?
Skadestånden i Sverige är ett skämt, mer av ett hån mot BO än kompensation faktiskt. Några tusen för en misshandel som man dessutom får vänta i år på. Så ja, jag ser hellre hårdare straff och samtidigt sånt som gör nytta för samhället i form av renhållning och underhåll av det allmänna.

Skadestånden i Sverige är ett skämt, mer av ett hån mot BO än kompensation faktiskt. Några tusen för en misshandel som man dessutom får vänta i år på. Så ja, jag ser hellre hårdare straff och samtidigt sånt som gör nytta för samhället i form av renhållning och underhåll av det allmänna.
Ok, då får våldtäktsoffer klara sig med trösten att den som gjorde det är sysselsatt i någon grusgrop i Norrland då..

Det är ju säkerligen större tröst än kaffepengar till skadestånd som dom ändå aldrig får se röken utav.

Hade jag varit ett offer för en våldtäkt och grov misshandel hade jag personligen hellre sett att personen grävde diken i 5 år än dom 8.000 man får vänta på i ett decennium.
8000 låter mer som misshandel av normalgraden och den största delen kommer brottsoffermyndigheten täcka.

De jag träffat som blivit utsatt för det mesta utom att vara anhörig i fall om dråp/mord tror jag, de har verkligen inte delat din uppfattning.
Skulle du bli utsatt är det inget krav att begära skadestånd, du kan låta bli det om det ändå är meningslöst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp