Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Har ett par sådana inom ganska okej avstånd, Kanske värt ett besök. Jag har bara kikat in genom fönsterna och bekymrats över att jag inte känt igen särskilt mycket på hyllorna..
Keep it simple. Köp årets förbrukning av ris och spara 30 spänn. Även olja brukar finnas i större format. Fritera mera.

Tacka vet jag för LIDL. Allt är billigare än ICA.

Folk borde för övrigt bojkotta ICA så att dom börjar sänka sina priser. Skamligt hur mycket dyrare dom är än alla andra.

Hade jag varit diktator och styrt ett land hade jag hämtat in alla dessa spelbolagens ägare och hängt dom på närmsta torg, typ som dom gör i Kina och Iran. Fy fan alltså. Dom har så många liv på sina samveten...

Hade jag varit diktator och styrt ett land hade jag hämtat in alla dessa spelbolagens ägare och hängt dom på närmsta torg, typ som dom gör i Kina och Iran. Fy fan alltså. Dom har så många liv på sina samveten...

Läste precis den artikel. Mycket igenkänning :(
Blir så jävla förbannad på att detta är tillåtet, att ge spelberoende ”gåvor” och alla snabblån på det! Förbjud skiten nu!!

Tror ni man kan logga in på försäkringskassans hemsida på måndag och där se hur mycket man kommer att få utbetalt i elstöd?

Eller får man snällt vänta till tisdag/onsdag när pengarna når ens konto?
Jag har redan fått veta summan för min del?

Och i andra ändan kan man vara ute på uppdrag och det uppstår sådana problem att personer får åka polisbil från platsen och sitta anhållen i stället för att äta fredagstacos.

Och det kan även falla sig så att man pga något på arbetet får samtal från polisen när man kommit hem som berättar att dom kommer låta de patruller som jobbar kväll och natt ta några extra varv kring ens adress.

Vad som än ger påslag av dopamin kan framkalla missbruk och beroende.
Överkonsumtion av socker och fett kostar samhället mer än spelmissbruk.
Att relativisera brukar sällan föra debatten framåt, men i just detta fall känns det motiverat utifrån vad du förespråkar.

Vad som än ger påslag av dopamin kan framkalla missbruk och beroende.
Överkonsumtion av socker och fett kostar samhället mer än spelmissbruk.
Att relativisera brukar sällan föra debatten framåt, men i just detta fall känns det motiverat utifrån vad du förespråkar.

Med tanke på att jag "konsumerat" nikotin sen jag var 15 typ. Alkohol och narkotika så kan jag med bestämdhet säga att spelmissbruket är TVEKLÖST värst.

Skälen är många men framförallt två. Det ena är att spelmissbruk är osynligt. Missbrukar du alkohol eller socker för den delen då syns det på dig det kan fångas upp utav omgivningen. Du kan inte vara sprutnarkoman eller dra kola varenda dag utan att dina kollegor eller familj och vänner märker man kan göra insatser tidigare.

Dessutom så brukar man säga att en spelmissbrukare i snitt drar ner 6 personer i fördärvet. En narkoman eller alkoholist brukar primärt skada sig själv alternativt sin partner också. Sällan tex föräldrar tar lån på 500 000 för att någon är haschpundare.

Senast ändrad:
Med tanke på att jag "konsumerat" nikotin sen jag var 15 typ. Alkohol och narkotika så kan jag med bestämdhet säga att spelmissbruket är TVEKLÖST värst.

Skälen är många men framförallt två. Det ena är att spelmissbruk är osynligt. Missbrukar du alkohol eller socker för den delen då syns det på dig det kan fångas upp utav omgivningen. Du kan inte vara sprutnarkoman eller dra kola varenda dag utan att dina kollegor eller familj och vänner märker man kan göra insatser tidigare.

Dessutom så brukar man säga att en spelmissbrukare i snitt drar ner 6 personer i fördärvet. En narkoman eller alkoholist brukar primärt skada sig själv alternativt sin partner också. Sällan tex föräldrar tar lån på 500 000 för att någon är haschpundare.
Jag var emot införandet av dödsstraff innan jag läste detta inlägg, åsikten står kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp