- Meddelanden
- 3 781
- Mottagna reaktioner
- 2 691
- Poäng
- 1 737
Val av vittne bestämmer förrättningsmannen.Skulle nog vara lite tveksamt om man låter vittnen vara från ett produktionsbolag![]()
Val av vittne bestämmer förrättningsmannen.Skulle nog vara lite tveksamt om man låter vittnen vara från ett produktionsbolag![]()
Fast om man skulle ta det vidare så skulle det nog inte ser så positivt ut att man valde ett helt produktions team på kanal 5 texVal av vittne bestämmer förrättningsmannen.

De flesta ser positivt på att den som utövar makt granskas.Fast om man skulle ta det vidare så skulle det nog inte ser så positivt ut att man valde ett helt produktions team på kanal 5 tex![]()
Gillar den lagtexten. "Som vittne anlitas en tjänsteman vid Kronofogdemyndigheten eller någon annan person."Val av vittne bestämmer förrättningsmannen.
Ersättning för vab går utmäta också men det är nog inte så vanligt. Tror jag gjort det på en eller möjligen 2 st. I så fall ska du redan ha beslut om det.God kväll allihop
Vet någon - om Försäkringskassan krånglar massor och det dröjer med utbetalning av vård av barn (månader!) När det då samlats flera och ersättning till sist kommer, om man har löneutmätning, kan KF utmäta ersättningen för VAB direkt? Är ju pengar jag legat under med så att säga men det kanske man inte tar hänsyn till?
Hoppas ni mår fint allihop
TackErsättning för vab går utmäta också men det är nog inte så vanligt. Tror jag gjort det på en eller möjligen 2 st. I så fall ska du redan ha beslut om det.
Det är väl möjligt att det tas kontakt innan om det är en större utbetalning, det har jag sett ungefär lika många gånger.
Vad räknas som "större utbetalning", finns det något mellan tummen och pekfingret-summa?Ersättning för vab går utmäta också men det är nog inte så vanligt. Tror jag gjort det på en eller möjligen 2 st. I så fall ska du redan ha beslut om det.
Det är väl möjligt att det tas kontakt innan om det är en större utbetalning, det har jag sett ungefär lika många gånger.
Vad räknas som "större utbetalning", finns det något mellan tummen och pekfingret-summa?