Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det är rätt få budget och skuldrådgivare som gör någon större succé tycker jag. Vissa gör ren skada...
Var där för några år sen. Totalt slöseri med tid.
Förväntade mig råd och tips om hur man ska lösa situationen och ta sig framåt.
Det enda de fortsatte säga, som ett sorts mantra var att det är lika bra att släppa allt till kronofogden, för att budgeten inte gick ihop. Att jag aldrig skulle klara mig ur detta själv och ge upp och leva med utmätning resten av livet var det enda alternativet.

Nu sitter jag här, med en hyfsat bra sits där jag har möjlighet att leva bekvämt och ändå extra-amortera ordentligt varje månad trots skulder över miljonen, glad att jag inte lyssnade på dem. :)

Var där för några år sen. Totalt slöseri med tid.
Förväntade mig råd och tips om hur man ska lösa situationen och ta sig framåt.
Det enda de fortsatte säga, som ett sorts mantra var att det är lika bra att släppa allt till kronofogden, för att budgeten inte gick ihop. Att jag aldrig skulle klara mig ur detta själv och ge upp och leva med utmätning resten av livet var det enda alternativet.

Nu sitter jag här, med en hyfsat bra sits där jag har möjlighet att leva bekvämt och ändå extra-amortera ordentligt varje månad trots skulder över miljonen, glad att jag inte lyssnade på dem. :)
Att slentrianmässigt ge alla rådet att släppa alla skulder är nära nog tjänstefel.

Att slentrianmässigt ge alla rådet att släppa alla skulder är nära nog tjänstefel.
Man fick känslan av att det var deras standard-lösning för alla situationer.
Nu är det ju möjligt att det bara är min kommun som det fungerar dåligt i, då det låter som vissa fått bra stöd när de pratat om det i allmänhet.

Jag gick dit med min dokumentsamlare under armen och redan inskickad ansökan om skuldsanering. Han sa till mig att vad gör du här du har koll på allt. (Alla handlingar var sparade i ordning efter hur de inkommit.)
Sen glodde han mest på mina bröst. Haha

Fyfasen nu skäms man nästan.
Kommer ha 150% sysselsättningsgrad fr o m nu, 100% studier och flexibelt arbete 50% hemifrån. Beviljad maxat studielån. Inkomsten kommer landa på 32 000:-/mån netto, varav 15 500:- brutto av dessa är skattepliktiga så jag har omprövat till nollplan i min skuldsanering och klarar fribeloppet om inkomst hos CSN. Ansökt om ökat bostadsbidrag när a-kassan försvinner, och ersatt det med studiebidragsdelen.
Fy fasen vad här ska pluggas. Och sparas.

Tyckte den här skuld och budgetrådgivaren var ganska vettig. Trevlig kvinna.

Jag fick inte reda på någonting nytt dock men hon kommer åtminstone sammanställa alla mina skulder som jag har idag och hjälpa mig gå vidare med en ansökan med skuldsanering.

Även om det inte är så mycket ny info hon kom med så kan jag tycka det är ganska skönt att man får stöttning längst med vägen av någon.

Tyckte den här skuld och budgetrådgivaren var ganska vettig. Trevlig kvinna.

Jag fick inte reda på någonting nytt dock men hon kommer åtminstone sammanställa alla mina skulder som jag har idag och hjälpa mig gå vidare med en ansökan med skuldsanering.

Även om det inte är så mycket ny info hon kom med så kan jag tycka det är ganska skönt att man får stöttning längst med vägen av någon.
Hur tänker du med din lägenhet om du nu söker skuldsanering ?
Övervärdet ?

Hur tänker du med din lägenhet om du nu söker skuldsanering ?
Övervärdet ?

Sälja lägenheten. Övervärde finns men efter att mäklaren tar sin andel och vinstskatten sin så återstår det inte så stora summor.

Kommer dock att använda alla pengar som blir kvar av lägenhetsförsäljning till att betala av privata skulder, CSN-Skuld och annat....

Var tydlig med det till skuldrådgivaren, berättade vad lägenheten köptes för och vad den säljs för och att jag kommer använda pengarna till att betala på skulder

Vill visa att jag gjort allt i min makt att betala bort alla mina åtaganden.

Sälja lägenheten. Övervärde finns men efter att mäklaren tar sin andel och vinstskatten sin så återstår det inte så stora summor.

Kommer dock att använda alla pengar som blir kvar av lägenhetsförsäljning till att betala av privata skulder, CSN-Skuld och annat....

Var tydlig med det till skuldrådgivaren, berättade vad lägenheten köptes för och vad den säljs för och att jag kommer använda pengarna till att betala på skulder

Vill visa att jag gjort allt i min makt att betala bort alla mina åtaganden.
Vart ska ni bo?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp