- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Reser bort en vecka, fyndade en resa för två som kostar 16 000 kr inkl flyg och hotell för "bara" 7000 kr. Men ju närmare dagen för avresa kommer desto mer ångest har jag, jag mår dåligt att jag "slösar" pengar på resa istället för att pytsa in allt i skulder. Ingen aktivitet under sommaren i år har betalats på annat sätt än cash. Och denna resa betalade jag med pengar fr extrajobben. Ändå gnager det så mkt att det är onödigt. Har bara tagit 7 dagars semester i sommar. Jag reser med min tonårsdotter och hon ser verkligen fram emot denna resan och att vi två kommer iväg och det är enbart därför jag köpte resan. Jag har jobbat så mkt under året, unnar mig typ aldrig ngt som kostar pengar så jag tycker inte att jag borde känna så egentligen.
Det konstiga är att jag tidigare, när ekonomin var mkt sämre, har köpt resor på kredit (som jag fortf betalar av) men då kände jag inte så, ingen ångest, bara glädje att det gick att ta resan på avbetalning.
Jag tror att det blivit kortslutning i hjärnan efter att kämpande. Halva natten har jag legat och tänkt: Jag vill inte resa, jag vill inte resa, jag vill inte resa, det är slöseri med pengar etc etc. Samtidigt så tänker jag att resan kommer göra oss gott när vi väl är på plats. Så går tankarna fram och tillbaka.
Jag tror att det har att göra med själva beloppet, 7000 kr är svinmycket, hjärnan har låst sig vid tanken att hela mitt MoneyGo lån kunde betalats bort med dessa 7000 kr.
Det ska vara roligt att resa, men jag känner mig bara nedtyngd, hoppas det vänder.
Nån som känner igen sig?
Det konstiga är att jag tidigare, när ekonomin var mkt sämre, har köpt resor på kredit (som jag fortf betalar av) men då kände jag inte så, ingen ångest, bara glädje att det gick att ta resan på avbetalning.
Jag tror att det blivit kortslutning i hjärnan efter att kämpande. Halva natten har jag legat och tänkt: Jag vill inte resa, jag vill inte resa, jag vill inte resa, det är slöseri med pengar etc etc. Samtidigt så tänker jag att resan kommer göra oss gott när vi väl är på plats. Så går tankarna fram och tillbaka.
Jag tror att det har att göra med själva beloppet, 7000 kr är svinmycket, hjärnan har låst sig vid tanken att hela mitt MoneyGo lån kunde betalats bort med dessa 7000 kr.
Det ska vara roligt att resa, men jag känner mig bara nedtyngd, hoppas det vänder.
Nån som känner igen sig?