Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den största ångesten.....

Hej alla

här kommer liten uppdatering om mitt liv då jag har varit lite frånvarande på sista tiden.

läget är helt akut, jag har två ockerföretag som jag inte vet vad jag ska göra med

det ena är everyday+ och det andra är ferratum

ni som har släppt dessa två till inkasso är de medgörliga när det gäller betalningsplaner?

Som läget är nu är jag skyldig everyday+ 37,000 kr och ferratum 28,000 kr
denna månad vill everyday ha 10,000 !! ferratum 4400 !

Det bara ökar och jag klarar det inte längre

Desperat som jag är så slängde jag iväg en ansökan på lendo på allt jag är skyldig 350,000 kr ungefär.

Räknar inte med att få något bud direkt då min uc risk är på 47 procent i skrivande stund och lär bli ännu sämre efter detta. Provade bynk för några dagar sedan men det var också kört.

Vad FAN ska jag göra ????

Tacksam för alla råd.

Deppigt nu.....

Hmmm har du sett att vi pratade om i en annan tråd idag att Everyday+ hade stigit dubbelt på att bli släppt till inkasso för en person? Skulle det isåfall bli över 60-70 000 för att du tagit ut 25 000 en gång i tiden är det ganska skitsurt.
Jag kastade mig på luren och spärrade mig från uttag hos där direkt.
Har du möjlighet så försök skrapa ihop pengar till Everyday+ och kanske förhandla eller förhala Ferratum?

Har du något skitlån du kan ta för att skrapa ihop lite + sälja något?

Ja, man har hört många gånger här i forumet att Everyday+ och Ferratum är dyrast eller svåra att bli av med men ändå har man blivit desperat.

nej kan inte ta några fler lån, dock försvinner 2 lån den här månaden men vivus har tillkommit och de är ju också dyra som fan.
håller på och jobbar mig till en lön på runt 35k i augusti då kan man släcka några bränder men det låter inte bra det du säger om everyday+ alltså fy fan säger jag bara
alternativ 2: släppa allt till KF och få 19 betalningsanmärkningar, ansöka om skuldsanering?

Lycka till. Har inte släppt själv så jag vet inte.

nej kan inte ta några fler lån, dock försvinner 2 lån den här månaden men vivus har tillkommit och de är ju också dyra som fan.
håller på och jobbar mig till en lön på runt 35k i augusti då kan man släcka några bränder men det låter inte bra det du säger om everyday+ alltså fy fan säger jag bara
alternativ 2: släppa allt till KF och få 19 betalningsanmärkningar, ansöka om skuldsanering?

Ja det är ett pip h-vete. Antingen betalar man sakta och ringer runt eller går på skuldsanering men skulderna stiger innan.
Är precis i samma virrvarr av känslor för pengarna räcker inte till exakt allt som behöver försvinna. Så om man ska betala på vissa, försöka ta alla eller släppa helt är skitsvårt. Vill inte vakna om ett halvår och inse att det var fel.
Har du anmärkningar nu?

Hmmm har du sett att vi pratade om i en annan tråd idag att Everyday+ hade stigit dubbelt på att bli släppt till inkasso för en person? Skulle det isåfall bli över 60-70 000 för att du tagit ut 25 000 en gång i tiden är det ganska skitsurt.
Jag kastade mig på luren och spärrade mig från uttag hos där direkt.
Har du möjlighet så försök skrapa ihop pengar till Everyday+ och kanske förhandla eller förhala Ferratum?

Har du något skitlån du kan ta för att skrapa ihop lite + sälja något?

Ja, man har hört många gånger här i forumet att Everyday+ och Ferratum är dyrast eller svåra att bli av med men ändå har man blivit desperat.

Gällande Every så stämmer det inte, När jag släppte mitt hamnade det hos Svea Inkasso med en fast årsränta på 24% Evry har en årsränta på 60%, så det är billigare att ha det hos inkasso. Däremot så tar det ju några månader innan det skickas vidare till inkasso och betalar man ingenting under dem månaderna så är det klart att skulden ökar.

När jag släppte mitt så var det på drygt 20 000 och 4 månader senare när det landade hos svea så var skulden drygt 25000. Jag hade utan tvekan släppt den och gjort om om en avbetalningsplan med Svea om 4 månader.

Ferratum kommer jag inte ihåg vilket inkassobolag som tog över, men fick iaf bättre avbetalningsplan där också vad jag kommer ihåg. Blev dock telefontrakasserad nästan dagligen av ferratum i flera månader...

Gällande Every så stämmer det inte, När jag släppte mitt hamnade det hos Svea Inkasso med en fast årsränta på 24% Evry har en årsränta på 60%, så det är billigare att ha det hos inkasso. Däremot så tar det ju några månader innan det skickas vidare till inkasso och betalar man ingenting under dem månaderna så är det klart att skulden ökar.

När jag släppte mitt så var det på drygt 20 000 och 4 månader senare när det landade hos svea så var skulden drygt 25000. Jag hade utan tvekan släppt den och gjort om om en avbetalningsplan med Svea om 4 månader.

Ferratum kommer jag inte ihåg vilket inkassobolag som tog över, men fick iaf bättre avbetalningsplan där också vad jag kommer ihåg. Blev dock telefontrakasserad nästan dagligen av ferratum i flera månader...

Tack. <3

Kollade Evrys villkort nu och det är 24% som gäller fortfarande.

Dröjsmålsmålsränta och förseningsavgifter
Om återbetalning inte skett senast på förfallodagen är Kredittagaren skyldig att betala en förseningsavgift på 135 kr. Om betalning av kapital, ränta eller avgifter inte fullgörs i tid, ska låntagaren betala en särskild årlig dröjsmålsränta om 24 % + gällande referensränta på det förfallna beloppet tills betalning sker.

Sjukt i sig att räntan hos ett inkassobolag på en uppsagd kredit blir lägre än vad den var när du hade krediten...

Kollade Evrys villkort nu och det är 24% som gäller fortfarande.

Dröjsmålsmålsränta och förseningsavgifter
Om återbetalning inte skett senast på förfallodagen är Kredittagaren skyldig att betala en förseningsavgift på 135 kr. Om betalning av kapital, ränta eller avgifter inte fullgörs i tid, ska låntagaren betala en särskild årlig dröjsmålsränta om 24 % + gällande referensränta på det förfallna beloppet tills betalning sker.

Sjukt i sig att räntan hos ett inkassobolag på en uppsagd kredit blir lägre än vad den var när du hade krediten...

Min man har 27000 där, skulle han då kunna skita i att betala 2700 och fokusera på att få ner något annat och då få det billigare om han får avbetalningsplan på Evry hos inkasso?

Det är inte säkert, beror ju på hur Svea ställer sig. Jag hade inga problem med att få till avbetalningsplaner, hade 5 olika skulder där, men har sett andra som har negativa erfarenheter av Svea. Går ni dock back så hade jag prioriterat andra skulder istället. Jag gjorde en rangordningslista på mina och betalade enligt den.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp