Hejsan
Vilket inkasso företag använder savelend?
Tycker det är väldigt märkligt när jag testade att ansöka på Saveland och får upp att mitt personnummer inte stämmer överens med mobilnumret....jag står som ägare till det numret och har gjort så i minst 10 år! Så undrar vart dom får sina uppgifter ifrån....
Vad innebär det att mitt mobilnummer inte stämmer överens med mitt personnummer?
För att kunna bevilja ett lån behöver vi veta vem det är som lånar. Därför verifierar vi identiteten genom olika metoder. En av dessa är genom att matcha ditt personnummer med ditt telefonabonnemang. Ibland fungerar inte detta av olika anledningar. Den vanligaste anledningen är helt enkelt att du inte har ett abonnemang utan kontantkort. Andra anledningar kan vara att abonnemanget står registrerat på ditt företag eller att du har skaffat ett mobilt bredband efter att du fick ditt mobilabonnemang (detta nummer skriver då över ditt telefonnummer hos vår partner).
Kan jag inte skapa konto om ni inte kan matcha mitt mobilnummer med personnumret?
Jo det går utmärkt att skapa konto även om vi inte lyckas med matchningen av ditt mobilnummer. Efter att ha fått ovanstående felmeddelande så får du möjligheten att verifera dig genom att skicka in en kopia av din ID-handling samt en aktuell räkning (inte äldre än 3 månader) där både ditt namn och din adress syns.
Tycker inte företaget sköter sitt jobb speciellt bra. Ansökte igår söndag 15/6 fick på mejl att jag blev "beviljad" och att de skulle kolla lite mer nogrant på vissa saker innan de kunde godkänna helt och sen skulle de höra av sig. Hörde ingenting på hela dagen så jag mejlade deras support som sa att jag blivit beviljad och pengarna betalats ut. Fick inte in några pengar så jag mejlade igen. Då svarade de
"
Med lite tur kommer pengarna redan idag. De har lämnat vårt konto så det är upp till din och vår banks handläggning nu. Pengarna ska vara på ditt konto senast i morgon.
Med vänlig hälsning
Per"
Tycker det är lite dåligt att man inte får svar på mejl/sms om man blivit beviljad och att det dessutom ska ta 2 dagar från det att man bllir godkänd till att det betalas ut.
MvH