Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Den officiella tråden om Savelend!

Tycker det är väldigt märkligt när jag testade att ansöka på Saveland och får upp att mitt personnummer inte stämmer överens med mobilnumret....jag står som ägare till det numret och har gjort så i minst 10 år! Så undrar vart dom får sina uppgifter ifrån....

Hejsan

Vilket inkasso företag använder savelend?

Tack Oyster!

Gothia heter numer Arvato dock, men har kvar samma fokus på kunderna.

Tycker det är väldigt märkligt när jag testade att ansöka på Saveland och får upp att mitt personnummer inte stämmer överens med mobilnumret....jag står som ägare till det numret och har gjort så i minst 10 år! Så undrar vart dom får sina uppgifter ifrån....

Hej p79,

Jag kopierar från vår FAQ

Vad innebär det att mitt mobilnummer inte stämmer överens med mitt personnummer?

För att kunna bevilja ett lån behöver vi veta vem det är som lånar. Därför verifierar vi identiteten genom olika metoder. En av dessa är genom att matcha ditt personnummer med ditt telefonabonnemang. Ibland fungerar inte detta av olika anledningar. Den vanligaste anledningen är helt enkelt att du inte har ett abonnemang utan kontantkort. Andra anledningar kan vara att abonnemanget står registrerat på ditt företag eller att du har skaffat ett mobilt bredband efter att du fick ditt mobilabonnemang (detta nummer skriver då över ditt telefonnummer hos vår partner).

Kan jag inte skapa konto om ni inte kan matcha mitt mobilnummer med personnumret?

Jo det går utmärkt att skapa konto även om vi inte lyckas med matchningen av ditt mobilnummer. Efter att ha fått ovanstående felmeddelande så får du möjligheten att verifera dig genom att skicka in en kopia av din ID-handling samt en aktuell räkning (inte äldre än 3 månader) där både ditt namn och din adress syns.

Det går givetvis bra att även skicka in dessa direkt via mail till info@savelend.se

Ha en bra vecka allihopa.

Hälsningar
Ludwig

Pga problem orsakade av vår tidigare serverleverantör vid överflytten av vår domän och databas ligger www.savelend.se nere för tillfället.

Det kan i värsta fall dröja upp till 24 timmar innan sidan är uppe igen. Det är ingen risk för att data försvinner men tyvärr kan utbetalningen av lån bli något fördröjd under denna tid.

Vi ber om ursäkt för det inträffade och om ni har några frågor finns vi tillgängliga via telefon (026 222 28 38) och mail (info@savelend.se).

Tycker inte företaget sköter sitt jobb speciellt bra. Ansökte igår söndag 15/6 fick på mejl att jag blev "beviljad" och att de skulle kolla lite mer nogrant på vissa saker innan de kunde godkänna helt och sen skulle de höra av sig. Hörde ingenting på hela dagen så jag mejlade deras support som sa att jag blivit beviljad och pengarna betalats ut. Fick inte in några pengar så jag mejlade igen. Då svarade de

"
Med lite tur kommer pengarna redan idag. De har lämnat vårt konto så det är upp till din och vår banks handläggning nu. Pengarna ska vara på ditt konto senast i morgon.

Med vänlig hälsning

Per"

Tycker det är lite dåligt att man inte får svar på mejl/sms om man blivit beviljad och att det dessutom ska ta 2 dagar från det att man bllir godkänd till att det betalas ut.

MvH

Tycker inte företaget sköter sitt jobb speciellt bra. Ansökte igår söndag 15/6 fick på mejl att jag blev "beviljad" och att de skulle kolla lite mer nogrant på vissa saker innan de kunde godkänna helt och sen skulle de höra av sig. Hörde ingenting på hela dagen så jag mejlade deras support som sa att jag blivit beviljad och pengarna betalats ut. Fick inte in några pengar så jag mejlade igen. Då svarade de

"
Med lite tur kommer pengarna redan idag. De har lämnat vårt konto så det är upp till din och vår banks handläggning nu. Pengarna ska vara på ditt konto senast i morgon.

Med vänlig hälsning

Per"

Tycker det är lite dåligt att man inte får svar på mejl/sms om man blivit beviljad och att det dessutom ska ta 2 dagar från det att man bllir godkänd till att det betalas ut.

MvH

Hej Kobran88!

Våra öppettider är vardagar mellan kl 10:00 och 16:00 med lunchstängt mellan 12:00 och 13:00. Det är under dessa tider vi främst har möjlighet att besvara frågor och handlägga lån.

Eftersom du ansökte på en söndag blev inte din låneansökan behandlad förrän nu på morgonen idag, måndag. Vi är i våra sista steg i en ansökan delvis beroende av öppettiderna hos kronofogden varför vi tyvärr inte kan snabba på processen under helgerna som det är nu.

De lån som hade kommit in under helgen (vilket jag då antar inkluderar ditt) behandlades idag före kl 11 och betalades ut till respektive konto. Ibland kan det dock dröja till nästa bankdag, beroende på vad för bank du har innan pengarna finns på ditt konto.

Vi tar till oss feedbacken om att bättre informera om ett beviljat lån och försöka förtydliga den information som går ut till er under processen.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
www.savelend.se
Telefon: 026 - 222 28 38
info@savelend.se
Vår kundtjänst har öppet vardagar 10-16 med lunchstängt mellan 12 och 13.

Stängt på midsommarafton och sommaröppettider

Både banker och samarbetspartners håller stängt på midsommarafton så även vi tänkte ha vår kundtjänst stängd då eftersom vi ändå inte kan betala ut några lån.

När vi öppnar igen på måndag kommer vi ha sommartider på vår telefonsupport. Under sommaren kommer vår telefonlinje vara öppen mellan kl 09:00 och 12:00. Vår övriga kundtjänst, chatt och mail, kommer fortsätta vara öppet som vanligt (9:00 - 16:00).

Vi betalar ut lån som vanligt och räknar inte med några fördröjningar till följd av denna tillfälliga förändring.

Savelend Sweden AB
www.savelend.se
info@savelend.se

Förändringar vid förlängning av lån

Ibland tar det lite längre tid än man tänkt att komma på fötter när det är kärvt i ekonomin. Därför erbjuder vi möjligheten att skjuta upp betalningen 30 dagar.

Från och med 1 augusti så har vi förenklat denna process efter feedback från er användare. Nedan är de största förändringarna.

• Nu betalar du både förlängningsavgift och den förhöjda ränta som går direkt till våra Sparare på en gång, det blir alltså inte längre flera separata fakturor
  • Du har nu möjlighet att förlänga 5 gånger istället för 3. Du kan låna totalt 180 dagar alltså!
  • Den summa som ska betalas vid förlängning har justerats pga detta

Mer information hittar du på vår hemsida.

Har du några frågor kan du självklart kontakta vår kundtjänst via chat på vår hemsida, email (info@savelend.se) eller telefon 026 222 28 38.

Savelend Sweden AB
www.savelend.se
info@savelend.se

Jag har lånat av er en gång och lånar aldrig igen. Ni snackar bara skit. JÄVLA SKITFÖRETAG. Två personer som jobbar, den ena säger en sak dena andra säger en annan. INTE ATT REKOMENDERA.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp