- Meddelanden
- 2 075
- Mottagna reaktioner
- 2 320
- Poäng
- 1 497
Trustbuddy, med samma verksamhet, är inte heller en bank. Så det är nog ingen fara på taket i dagsläget.
Hoppas på en dementi från Saveland på alla anklagelser som haglar tätt. Blir orolig.
hej. Används mobilen endast första gången vid registrering?
Eller kommer man få sms om när man blir beviljad, när man betalat in lånet etc.
Det är jäkligt tråkigt. Många långivare har så.
Men vissa har bara mejlkontakt. hur gör ni?
De är ett stort djälvla skämt! SÄNDER en enorm varning för dessa. Jag har 600.000 i årsinkomst och inga anmärkningar. Behöver egentligen inte ta lån, men ville testa dessa bara för att. Dessa är ett stort skämt. De tar alla era uppgifter, ID-handlingar osv. PASSA ER DJÄVLIGT NOGA. Ni vet inte vad som kan hända.
Jag var tvungen att skicka in ID, addressbevis. Bedrägeri är ordet. Jag fick avslag, trots min höga inkomst. Varning för dessa trollare.
Er verksamhet är olaglig. För att bedriva inlåning krävs att man är registrerad för detta hos Finansinspektionen.
Ni skriver att ” Om vi tar emot medlen från ”spararen”, men en fordran om beloppen som tas emot inte uppstår, utan ”spararen” har sakrättsligt skydd till medlen krävs inte inlåningsregistrering.”
Min fråga är därför: var har ni fått detta påstående från? För att underlätta för andra så finns här en länk till regelverket.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20040299.htm
Det är nog bäst att ni slutar upp med detta genast. Tror inte FI köper snacket om "sakrättsligt skydd"
Trustbuddy, med samma verksamhet, är inte heller en bank. Så det är nog ingen fara på taket i dagsläget.
Hej,
Det är en viktig fråga ni ställer och vi hade aldrig startat vårt företag utan att utreda den närmare. Vi har hela tiden från det att vi startade Savelend haft en öppen och löpande dialog med både Finansinspektionen, jurister och våra auktoriserade revisorer från KPMG. Enligt det regelverk som finns och med den lösning vi har där vi inte har äganderätt till pengarna räknas det inte som inlåning.
Oavsett kommer detta regelverk att ändras, med största sannolikhet redan den 1:a juli 2014. Ett lagförslag på närmare 100 sidor är redan inlämnat och ligger ute på remiss. Vi har läst dokumentet i sin helhet och så långt det är möjligt försökt anpassa oss efter de regler och ändringar som kommer genom det redan nu.
Hälsningar
Ludwig Pettersson
Jag kan inte regga med koden för mitt mobilnr är ogiltigt...har haft abonnemang sen 1997....vad är fel?