Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

delgivnings kvitto kronofogden

Har man ansökt om verkställighet samtidigt som föreläggande kan man nog med säkerhet påstå att ditt ärende kommer hinna ligga för indrivning innan skattepengarna kommer.. så ja. dom kommer ta pengarna.. jag vet inte vilka "KH" är men jag antar du menade kronofogden.

Tack för era svar :) oi forlåt , ja menade Kronofogden ..

Hej alla! Jag vet inte hur funkar med KF idag fick jag ett utslag från kh och vad händer om jag kan inte betala hur funkar med utmätning?

om borgenären sökt om verkställighet i samband med ansökan om betalningsföreläggande, vilket man oftast gör, så kommer det ta ett par-tre dagar så ligger skulden för indrivning och börjar synas på din skuldsaldohistorik. KF inleder med att skicka ut ett inbetalningskort, du får 10-14 dagar, minns inte exakt, på dig att betala. Efter det går ärendet till betalningsutredning. Man kollar då i en jäkla massa register hur man ska kunna få in pengar till skulden, man kan kontakta arbetsgivare för att ta reda på exakt lön osv och sedan blir det en löneutmätningsbeslut.
Hittar dom pengar på ett bankkonto tar man detta i första hand. Det normala är sedan löneutmätning till dess skulden är reglerad.

H
om borgenären sökt om verkställighet i samband med ansökan om betalningsföreläggande, vilket man oftast gör, så kommer det ta ett par-tre dagar så ligger skulden för indrivning och börjar synas på din skuldsaldohistorik. KF inleder med att skicka ut ett inbetalningskort, du får 10-14 dagar, minns inte exakt, på dig att betala. Efter det går ärendet till betalningsutredning. Man kollar då i en jäkla massa register hur man ska kunna få in pengar till skulden, man kan kontakta arbetsgivare för att ta reda på exakt lön osv och sedan blir det en löneutmätningsbeslut.
Hittar dom pengar på ett bankkonto tar man detta i första hand. Det normala är sedan löneutmätning till dess skulden är reglerad.
Hur vet man om det bara är betalningsföreläggande eller både betalningsföreläggande och verkställighet? Ser man det på om det tillkommer ett inbetalningskort eller ej?

H

Hur vet man om det bara är betalningsföreläggande eller både betalningsföreläggande och verkställighet? Ser man det på om det tillkommer ett inbetalningskort eller ej?

Bra fråga, det får man nog nästan ringa o fråga kf om.. Jag skulle säga att det normala är att man söker med verkställighet, i alla fall om det finns inga eller lite skulder hos kf sedan innan för indrivning.. ligger det mastodontskuler, typ enorma skatteskulder kan man nog välja att ansöka om bara föreläggande för att få ett utslag, och sen bevaka för lämplig tidpunkt att skicka in verkställigheten

Det märker du när du får det tredje brevet. "Skuld att betala" efter betalningsföreläggande och och utslag. Får du inget sånt så går skulden inte till skuldsaldot. Får du det och inte betalar inom tiden som står, då får du ett skuldsaldo.

Det stämmer inte riktigt att inkassobolagen alltid eller oftast skickar allt till skuldsaldo/utmätning, det beror på om det finns skulder sedan tidigare, vilka möjligheter dom ser att man har att betala genom utmätning, om flera skulder är hos samma inkassobolag exempelvis kan dom skicka det första i kön bara och vänta ut osv.

Tack , jag har 5 smslån är på väg också till kf hur lång betalninganmärkningar ligger kvar ? Även jag betala 2 utslag som sveaekonomi och sett finans ..

Betalningsanmärkning ligger kvar i 3 år. Skuldsaldohistorik finns kvar i 24 månader. Vad du ville veta om svea ekonomi och "sett finans" förstår jag inte.

Tack , jag har 5 smslån är på väg också till kf hur lång betalninganmärkningar ligger kvar ? Även jag betala 2 utslag som sveaekonomi och sett finans ..
Menar du att du efter betalningsförelägganden har betalat till Svea Ekonomi och Sett finans?
Om så är fallet så ska väl de företagen dra tillbaka markeringen från dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp