Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

delgivnings kvitto kronofogden

Du kan ju så klart vänta några dagar med att skicka in kvittot också, om det förändrar dina möjligheter att betala din skuld.. om du ändå inte tror dig ha någon möjlighet att reda ut det hela har du inget att tjäna på att inte skicka in kvittot på en gång..

Är i denna situation. Hur länge kan jag förhala det? Hur länge kan jag vänta med att skicka in delgivningskvittot? Skickar dom ut ett nytt då?

1. Har du tid ca.10dagar

2. Sen komma en påminnelse , då har du tid ca 5 dagar

3. Då måste du skriva under och från den dag har du 10 dagar fram för dig att betala

1. Har du tid ca.10dagar

2. Sen komma en påminnelse , då har du tid ca 5 dagar

3. Då måste du skriva under och från den dag har du 10 dagar fram för dig att betala

Tack för svar.

Dom ringer väl inte hem och frågar om man fått kvittot, utan man kan väl lugnt vänta på påminnelsen?

Tack för svar.

Dom ringer väl inte hem och frågar om man fått kvittot, utan man kan väl lugnt vänta på påminnelsen?

Nej, dom ringer inte för att fråga om du fått deras post. Det är därför du får en påminnelse, om du missat eller den kommit bort av någon orsak. Du kan vänta hur länge som helst med att skriva på, håller du dig undan kan dom inte få någon påskrift. Men dom kommer isåfall skicka delgivningsman hem till dig och starta ett sök efter dig. Så det är smidigare att inte göra så om man ändå inte kan betala om man inte är beredd att offra mycket för att slippa få en dom.

Men förhala det kan man göra som folk beskrivit ovan. Men du kan i princip förhala det hela livet om du verkligen vill.

Nej, dom ringer inte för att fråga om du fått deras post. Det är därför du får en påminnelse, om du missat eller den kommit bort av någon orsak. Du kan vänta hur länge som helst med att skriva på, håller du dig undan kan dom inte få någon påskrift. Men dom kommer isåfall skicka delgivningsman hem till dig och starta ett sök efter dig. Så det är smidigare att inte göra så om man ändå inte kan betala om man inte är beredd att offra mycket för att slippa få en dom.

Men förhala det kan man göra som folk beskrivit ovan. Men du kan i princip förhala det hela livet om du verkligen vill.

Men man slipper en betalningsanmärkning även om man väntar till påminnelsen? Alltså om jag väntar på påminnelsen, skickar in delgivningskvittot då och betalar inkassobolaget. Då slipper jag väl betalningsanmärkning va?

Men man slipper en betalningsanmärkning även om man väntar till påminnelsen? Alltså om jag väntar på påminnelsen, skickar in delgivningskvittot då och betalar inkassobolaget. Då slipper jag väl betalningsanmärkning va?

Korrekt. det är utslaget som blir en anmärkning, och så llänge du inte skrivit på något eller blivit uppjagad av en delgivningsman så kan det inte bli utslag.

Påminnelser går det ut 2 vill jag minnas, i alla fall från vissa suproenheter, kanske görs olika. Sen efter dtet lämnas det till en delgivningsman att leta rätt på dig... så "måste" skriva på påminnelsen var kanske att ta i.. det går nog att fördröja det någon månad till med att låta e delgivningsman leta lite.. Minst.
Men som sagt, om du ändå inte tror att uppåt 2 månader löser din situation, så är det ju lika bra att få saken ur världen och skriva på på en gång.. Att förhala för förhalandets skull gör inte nån nytta..

Du vet allt !? Hur länge spara man betalningsförelägganden ? Hur ved banken att jag fick det , ändå att jag betala och ärande blir återkallad.

Du vet allt !? Hur länge spara man betalningsförelägganden ? Hur ved banken att jag fick det , ändå att jag betala och ärande blir återkallad.

Jag vet inte allt, men mycket.
Hur länge kronofogden sparar vet jag inte riktigt, men får jag gissa så är det nog 3 år i alla fall, oavsett om det bestritts eller gått till utslag

Hur banken vet.. antingen har dom 1 ringt till kronofogden och frågat "hej, har 1508 haft några förelägganden som ni ser i ert register?"
2 du är enskild näringsidkare, då är själva föreläggandet också en anmärkning
3 din bank samarbetar med ett inkassobolag, som råkar vara samma inkassobolag som ansökt om betalningsföreläggande på dig.. När banken då (om det nu är det som hänt) ska göra en kreditbedömning av dig så KAN det vara så att man i de kontroller man gör internt samt mot uc och i andra system får signal från det inkassobolag dom nyttjar att 1508 har dom fordringar på som är skickade till kronofogden..

Hej,
Sitter i en liten knepig sits där jag precis skulle betala in ett inkassoärende fast dom precis skickat det till KFM.

Jag har inte fått något delgivningskvitto en, men gör verkligen allt för att slippa en anmärkning.
Ska jag betala in beloppet till inkassobolaget tycker ni? det är dom som sagt att de skickat de till KFM.

Eller skall jag vänta på delgivningskvitto och sedan betala in direkt? vill verkligen inte ha en anmärkning och jag har pengar till att betala in denna skuld.
/barris

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp