Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivning när kommer kfm på besök

Ofta är det samma personer som inte skickar in sitt om jag förstått delgivningspersonerna rätt. Känns ännu mindre troligt att varenda bf sedan 10 år inte kommit fram.
Kan absolut tänka mig att det är oftast samma personer ! Sen finns det dom som inte faktiskt får breven tyvärr

Nix....inget. Tror inte ens de varit här då de brukar lämna en lapp i brevlådan...Väldigt tacksam då jag får all den tid jag behöver för att betala och slipper "bestrida" ;) med risk att de tar det till Tingsrätten med alla extra kostnader det innebär....
Något besök ännu ? :)

Snor tråden lite. :) @Lasseman , vilka befogenheter har en delgivningsman från KFM? Jag menar när han står i dörröppningen, vad får han göra innan man kan börja tänka att det är ofredande? Hur många gånger får han ringa på, banka på dörren, slå i dörrhandtaget, knacka på fönster, skrika över hela grannskapet? Om personen ni ska delge inte är hemma men någon annan öppnar, vad gäller då? Får delgivningsmannen rycka i dörren om man försöker stänga?
Får han gå innanför dörren, vilka frågor får han egentligen ställa och förvänta sig att man svarar på? Får han kolla i hemmet om nån är där eller ropa in i hemmet etc?

Alltså, om Ellen ska delges och Ellen öppnar dörren men vägrar ta emot papper och skriva på etc, då fattar jag att man inte kan säga att KFM ofredar. Jag tänker nog snarare om Ellen inte är hemma eller ligger sjuk i corona på soffan eller liknande och inte KAN öppna men delgivningsmannen helt enkelt inte ger upp och stör alla andra i hemmet eller grannar mm.

Någon som väntat väldigt länge sista tiden innan dom kommer och söker en i hemmet ? Sambon har väntat 3 veckor nu sedan påminnelse , tänkte betala 25 oktober ..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp