- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
Håller medDags att fixa en digital tjänst där man kan se sina ”ärenden” och hantera delgivande, bestridande etc? Det är ju ändå år 2020... brev känns så förlegat.

Håller medDags att fixa en digital tjänst där man kan se sina ”ärenden” och hantera delgivande, bestridande etc? Det är ju ändå år 2020... brev känns så förlegat.

Kan absolut tänka mig att det är oftast samma personer ! Sen finns det dom som inte faktiskt får breven tyvärrOfta är det samma personer som inte skickar in sitt om jag förstått delgivningspersonerna rätt. Känns ännu mindre troligt att varenda bf sedan 10 år inte kommit fram.
Kan absolut tänka mig att det är oftast samma personer ! Sen finns det dom som inte faktiskt får breven tyvärr
Håller du till i kalmar län lasseman?Jag brukar hålla god min, be dom ringa postnord
Håller du till i kalmar län lasseman?

Något besök ännu ?Nix....inget. Tror inte ens de varit här då de brukar lämna en lapp i brevlådan...Väldigt tacksam då jag får all den tid jag behöver för att betala och slipper "bestrida"med risk att de tar det till Tingsrätten med alla extra kostnader det innebär....

@Lasseman , vilka befogenheter har en delgivningsman från KFM? Jag menar när han står i dörröppningen, vad får han göra innan man kan börja tänka att det är ofredande? Hur många gånger får han ringa på, banka på dörren, slå i dörrhandtaget, knacka på fönster, skrika över hela grannskapet? Om personen ni ska delge inte är hemma men någon annan öppnar, vad gäller då? Får delgivningsmannen rycka i dörren om man försöker stänga?