Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivning/föreläggande

Okej, skulden är bara på 2500 så jag kan betala den, men jag har fler föreläggande på ingång. Har ytterligare ett som ska skrivas på, men väntar på påminnelsen. Kan jag alltså vänta ytterligare då? Jag skrev på de samma dag som påminnelsen kom för jag inte ville ja besök
Alltså dom kan komma , men första två föreläggande jag hade så kom dom inte på 3 mån ! Så kan ta tid med ! Så kan du betala dom hade jag satsat på att vänta :)

Alltså dom kan komma , men första två föreläggande jag hade så kom dom inte på 3 mån ! Så kan ta tid med ! Så kan du betala dom hade jag satsat på att vänta :)
Ni som haft eller har löneutmätning. Nöjer sig Kronofogden med löneutmätning eller tar de saker också? Jag äger inget av värde, bilen står inte på mig osv. På hemsidan står det att kan skulden betalas av på tre månader så utmäter man inget mer. Har räknat på att min skuld kommer vara betald på ca 6-7 månader. Enligt utmätningsordningen står det kontanta medel, sen löneutmätning och sen saker. Jag önskar att det vore möjligt att de gick in och tog av mitt privata pensionssparande men tre inte att det går.
Hur går allt till? Vet att jag frågat lite förut men man blir ju nervös. Behöver makan få reda på att jag har löneutmätning eller går det att hålla för sig själv?

Ni som haft eller har löneutmätning. Nöjer sig Kronofogden med löneutmätning eller tar de saker också? Jag äger inget av värde, bilen står inte på mig osv. På hemsidan står det att kan skulden betalas av på tre månader så utmäter man inget mer. Har räknat på att min skuld kommer vara betald på ca 6-7 månader. Enligt utmätningsordningen står det kontanta medel, sen löneutmätning och sen saker. Jag önskar att det vore möjligt att de gick in och tog av mitt privata pensionssparande men tre inte att det går.
Hur går allt till? Vet att jag frågat lite förut men man blir ju nervös. Behöver makan få reda på att jag har löneutmätning eller går det att hålla för sig själv?
Kan vi vara så att om skulden betalas på 3 månader så utmäter dom inte , men känns som att dom kommer dra lönen för pengarna ska ju in ! Hembesök sker väldigt sällan som jag förstår det . Skulle verkligen rekommendera att du berättar för sambon om skulderna ! För han kommer få reda på det en dag . Kan du länka texten om betala av skulden på 3 mån så utmäts inget ?

Nu hittade jag det , står att förväntas skulden betalas av på 3 månader med löneutmätning så utmäts inget annat ! Så löneutmätning lär det alltid bli om man kan dra pengar från lönen

Nu hittade jag det , står att förväntas skulden betalas av på 3 månader med löneutmätning så utmäts inget annat ! Så löneutmätning lär det alltid bli om man kan dra pengar från lönen
Ja löneutmätning har jag förstått att det blir, men tänker om de tar mer saker? Går de även in och nollar alla konton? Har ett lönekonto men även ett allkonto där huslånet dras ifrån. Där finns ca 2000:-.

Ja löneutmätning har jag förstått att det blir, men tänker om de tar mer saker? Går de även in och nollar alla konton? Har ett lönekonto men även ett allkonto där huslånet dras ifrån. Där finns ca 2000:-.
Hos mig kollade dom alla konton dagen efter skuld att betala gick ut , så rekomenderar att tömma kontot för annars åker det säkert ! Om du inte ha bil eller hus som du äger så skulle jag räkna med löneutmätning ! Har du mycket skulder ? Går inte att betala av nu innan ?

Hos mig kollade dom alla konton dagen efter skuld att betala gick ut , så rekomenderar att tömma kontot för annars åker det säkert ! Om du inte ha bil eller hus som du äger så skulle jag räkna med löneutmätning ! Har du mycket skulder ? Går inte att betala av nu innan ?
Jag har 13000:- som jag betalar av helt nu på torsdag. Sen har jag ca 56000:- som går ut den 8 juli som skuld att betala.

Okej, om Jag skrev på delgivningen igår, tror du jag hinner betala lite nu i juni och sedan i juli innan den går så långt att det blir utmätning?

Jag struntar i om dom kommer hem, men arbetet skulle kännas jobbigt. Blir jag förvarnad på något vis?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp