Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning av föreläggande

Ok jag förstår . Men inte kan de ta låt säga de få tusenlappar som är på
Kontot från lönen för det ska ju räcka till mat den här månaden. Menar nu helt random så att säga .?
Det måste alltid lämnas beneficium (förbehållsbelopp) kvar på kontot om det beslutas om utmätning.

Då kan de inte ta nåt om man låt säga har 3000 på kontot och det är 2 v till lön :).

Det verkar vara hög arbetsbelastning. 1.5 månad sen första föreläggandet och jag har ännu inte fått påminnelse ens. Som jag förstått brukar man få påminnelse och om man inte då svarar på 2 veckor går det till en delgivningsman? Någon som är insatt i väntetiderna kanske kan svara på om jag bör kunna behålla septembers lön? Inget utslag ännu alltså.

Det verkar vara hög arbetsbelastning. 1.5 månad sen första föreläggandet och jag har ännu inte fått påminnelse ens. Som jag förstått brukar man få påminnelse och om man inte då svarar på 2 veckor går det till en delgivningsman? Någon som är insatt i väntetiderna kanske kan svara på om jag bör kunna behålla septembers lön? Inget utslag ännu alltså.
Det är antagligen inte helt osannolikt.

Tror att du har en bra chans iaf att klara septemberlönen Även efter utslag verkar det vara kö på ärenden. Jag fick utslag för 1 månad sen snart och har ännu inte fått inkomstredovisningen. Snart klarar jag augustilön en. Sen beror det ju på om borgenären begärt verkställande i samband med ansökan om föreläggande. Om inte så ska ju verkställighet sökas av borgenär efter utslag och där tar det också tid.

Tack för svar! Har någon koll på exakt efter vilket steg KFM fåt gå in och utmäta pengar om man skulle ha över förbehåll?
Är det efter utslag + begäran om verkställighet? Eller får man alltid en chans att betala "frivilligt" först?

Tack för svar! Har någon koll på exakt efter vilket steg KFM fåt gå in och utmäta pengar om man skulle ha över förbehåll?
Är det efter utslag + begäran om verkställighet? Eller får man alltid en chans att betala "frivilligt" först?
Om det inte finns särskilda skäl så ska tiden på "skuld att betala" gå ut först.

Tack för svar @Lasseman . Då kan jag våga sätta över det som inte ska användas på semestern på sparkontot så dom är lite skyddade om man skulle råka ut för nån kortstöld. Om KFM längre fram kollar konton, tömmer dom pengar på ett eventuellt sparkonto eller kollas det så förbehållsbelopp finns oavsett vilket konto det gäller? Säg att man har 2000:- på vanligt och 2000:- på spar, då riskerar man inte bli av med det på spar eller?

Förbehåll bedöms alltid.
Tas ingen hänsyn till eventuella kommande kortstölder

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp