Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning av föreläggande

Kanske jag som missförstår hur det fungerar. Föbehållsbeloppet är 2000kr, men man får väl inte buffra och spara dessa?
Ponera att man har kvar 2000kr på kontot till nästa månad så får man väl inte ytterligare 2000kr utan måste använda det man har?
Du får inte spara, nej. Allt över förbehållet bör tas ut kontant eller sättas in hos en anhörig utan skuldsaldo.

Kanske jag som missförstår hur det fungerar. Föbehållsbeloppet är 2000kr, men man får väl inte buffra och spara dessa?
Ponera att man har kvar 2000kr på kontot till nästa månad så får man väl inte ytterligare 2000kr utan måste använda det man har?
Förbehållsbeloppet beräknas utifrån varje enskilds förutsättningar.
Jo man får ha det så om man vill.

Jag menar säg att jag på mitt förbehåll "sparar" 3.000 varje månad och efter ett år har 36.000, då kan detta väl ryka?

Det kan mycket väl ryka.

Ja jag tror också det men det kan egentligen de facto vara mitt förbehåll som jag sparat varje månad.
Innan någon rycker in och ska försvara konceptet - jag lägger ingen värdering i det utan bara konstaterar ett eventuellt utfall :D

Ja jag tror också det men det kan egentligen de facto vara mitt förbehåll som jag sparat varje månad.
Innan någon rycker in och ska försvara konceptet - jag lägger ingen värdering i det utan bara konstaterar ett eventuellt utfall :D
De flesta tycker att det är ganska tråkigt att bli utsatt för tvångsmedel, speciellt om man varit duktig och sparat undan pengar under de sämsta av förutsättningar.

Ja jag tycker det är aningen knepigt om jag ska säga min åsikt, om man nu har utmätning och lyckas "klara" sig på mindre så kan jag någonstans tycka att man borde behålla den bufferten om bilens däck går sönder eller man behöver gå till tandläkaren osv.

Ja jag tycker det är aningen knepigt om jag ska säga min åsikt, om man nu har utmätning och lyckas "klara" sig på mindre så kan jag någonstans tycka att man borde behålla den bufferten om bilens däck går sönder eller man behöver gå till tandläkaren osv.
Ja, det är en knepig situation.

Men samtidigt går det aldrig att veta var pengarna kommer ifrån, kan ju vara allt möjligt som inte utgör sparande.

Nej jag köper det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp