Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning av föreläggande

Snart gått 3 mån sen mitt första utslag iaf och ännu ingen verkställighet genom löneutmätning. Har fått några skuld att betala så skuldsaldo finns fler är på gång. Men då är det väl arbetsbelastning och semestertider kanske som gör att det dröjer. Inte mig emot.
Vill du bli skuldfri kan du nu alltså rikta betalningar mot de dyraste skulderna.

Snart gått 3 mån sen mitt första utslag iaf och ännu ingen verkställighet genom löneutmätning. Har fått några skuld att betala så skuldsaldo finns fler är på gång. Men då är det väl arbetsbelastning och semestertider kanske som gör att det dröjer. Inte mig emot.
Oj där ser man, mitt första utfall kom i slutet på Maj, början på Juni och igår kom besked att jag måste lämna in inkomstuppgifter, har till slutet på Juli på mig så jag antar att löneutmätningen börjar strax därefter, typ Aug lönen.

Har du fått blanketten där du ska skicka in inkomstuppgifter?

Oj där ser man, mitt första utfall kom i slutet på Maj, början på Juni och igår kom besked att jag måste lämna in inkomstuppgifter, har till slutet på Juli på mig så jag antar att löneutmätningen börjar strax därefter, typ Aug lönen.

Nej har ännu inte fått begäran om att lämna inkomstuppgifter.

Vill du bli skuldfri kan du nu alltså rikta betalningar mot de dyraste skulderna.
Har så stora skulder så kommer aldrig bli skuldfri om jag inte får sanering framöver så känns inte som någon idé tyvärr

Du kan inte få löneutmätning innan du skrivit på förelägganden. Inget konstigt så sett. Det som kan tyckas mer märkligt är att inte delgivningsman letat upp dig vid det här laget.
Ja precis

Nu såg jag att EN av alla skulder blivit fastställd på ett par tusen kronor och det är Csns krav som tydligen är blixtsnabba . Betyder det att löneutmätningen kan börja närsomhelst nu då fast det står att jag har till 25 juli på mig att betala just det ? Kört med att få ut hela augusti lönen då antar jag ?

Nej inte fått blanketten om det .

Kan Kronofogden gå in och ta pengar från mitt konto hur som helst from nu då ( har dock bara lite matpengar där ) ? Jag har ingen skuld med utslag utan bara nåt som står under skuld .

Kan Kronofogden gå in och ta pengar från mitt konto hur som helst from nu då ( har dock bara lite matpengar där ) ? Jag har ingen skuld med utslag utan bara nåt som står under skuld .
Så länge du har skuldsaldo kan allt utöver förbehållsbeloppet utmätas, ja. Sannolikheten att det sker mer än en gång per år är dock försvinnande liten.

Så länge du har skuldsaldo kan allt utöver förbehållsbeloppet utmätas, ja. Sannolikheten att det sker mer än en gång per år är dock försvinnande liten.
Ok jag förstår . Men inte kan de ta låt säga de få tusenlappar som är på
Kontot från lönen för det ska ju räcka till mat den här månaden. Menar nu helt random så att säga .?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp