Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning av föreläggande

Usch obehagligt läge jag är i då för nu när det gått 3 mån måste de ju dyka upp närsomhelst . Trodde de började ta från lönen direkt efter man skrivit på men ok , Tror du att de söker en hemma först el börjar direkt på jobbet ?
Hemma med störst sannolikhet iallfall.
Tycker du det är jobbigt så skriv på så slipper du att de kommer.
Nej börjar inte ta direkt du måste redovisa inkomst och hyra och sånt. Kommer ett brev när det är dags att göra det och då har du 2 veckor på dig att svara på det med.

Hemma med störst sannolikhet iallfall.
Tycker du det är jobbigt så skriv på så slipper du att de kommer.
Nej börjar inte ta direkt du måste redovisa inkomst och hyra och sånt. Kommer ett brev när det är dags att göra det och då har du 2 veckor på dig att svara på det med.
Tack för all info :). Mm jag borde skriva på nu kanske nästa vecka ;).

Omöjligt att svara på, beror mest på hur belastningen ser ut på handläggande kontor.
Vill du slippa besök hemma, på arbetsplatsen eller att grannar frågas om du bor på din adress bör du bekräfta dina förelägganden.
Kan kronfogden komma in på jobbet om man jobbar där det är inhägnat. Jag jobbar tex på Volvo, ingen kommer in om man inte har något avtalat möte. Det är jävligt svårt för någon utsående att ta reda på vilken avdelning jag jobbar på då det finns 6000 anställda. Eller är det bara för KFM att ringa upp HR?

Tog nog 6 månader innan mitt startade typ, hade nog skuldsaldo iallafall 3 månader innan jag fick redovisa inkomst till kf.
Men det varierar nog extremt så inget som är säkert
Då kan man säga att det är bättre att tex vänta tills utmätning på lön sker, sen så ansöker man om skuldsanering, och under inledande så tar ju ingen från dig. Det borde väl vara bästa alternativ för att kunna "buffra" undan lite pengar

Kan kronfogden komma in på jobbet om man jobbar där det är inhägnat. Jag jobbar tex på Volvo, ingen kommer in om man inte har något avtalat möte. Det är jävligt svårt för någon utsående att ta reda på vilken avdelning jag jobbar på då det finns 6000 anställda. Eller är det bara för KFM att ringa upp HR?
Min spontana känsla är att de givetvis ringer HR på det företag man arbetar på, Det är ju inga djur vi talar om ( syftar på din formulering att du ” jobbar där det är inhägnat ”. Det är ju en myndighet . De har givetvis befogenheter att ta sig in överallt det måste en räkna med .

Min spontana känsla är att de givetvis ringer HR på det företag man arbetar på, Det är ju inga djur vi talar om ( syftar på din formulering att du ” jobbar där det är inhägnat ”. Det är ju en myndighet . De har givetvis befogenheter att ta sig in överallt det måste en räkna med .
Jo så är det kanske, dem är ju en myndighet, så dem kanske kan ta sig in överallt.

Det går bra att delge via surrogat, dvs att man överlämnar handlingen till svarandens närmsta chef.

Då kan man säga att det är bättre att tex vänta tills utmätning på lön sker, sen så ansöker man om skuldsanering, och under inledande så tar ju ingen från dig. Det borde väl vara bästa alternativ för att kunna "buffra" undan lite pengar
Ingen garanti att man får inledande ens..

kan kfm verkligen neka en skuldsanering om man fyller alla kriterier till att få en sanering, det är inte så att jag ska swisha pengarna till en kompis, utan jag ska betala av ett lån jag tog på min sambo, så de enda dem kommer se är att jag betalar in till en kreditinstitut

kan kfm verkligen neka en skuldsanering om man fyller alla kriterier till att få en sanering, det är inte så att jag ska swisha pengarna till en kompis, utan jag ska betala av ett lån jag tog på min sambo, så de enda dem kommer se är att jag betalar in till en kreditinstitut
Klart det kan bli avslag. Det är det nog många här inne som kan berätta om. Även om man anser sej uppfylla alla kriterier så kanske inte just din handläggare tycker så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp