Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning av föreläggande

kan kfm verkligen neka en skuldsanering om man fyller alla kriterier till att få en sanering, det är inte så att jag ska swisha pengarna till en kompis, utan jag ska betala av ett lån jag tog på min sambo, så de enda dem kommer se är att jag betalar in till en kreditinstitut

Nej om man uppfyller alla krav så ska man få får skuldsanering.
Du kan ju dock göra en annan bedömning än kfm om du uppfyller kraven

Hur går det för dig? Är det nån löneutmätning ännu? Själv har jag börjat få delgivningar men ännu inga påminnelser trots att det gått 1 månad. Kanske kommer närsom, eller får man inte alltid påminnelse? Jag hoppas på att kanske kanske kunna få behålla även september lön men jag vet inte riktigt om det är realistiskt. Vad tror ni?

Jag har inte fått löneutmätning än och det har nu gått 4 månader . Tycker nästan det är konstigt . Jag har inte skrivit under nåt än . Men ändå .

Tack för uppdateringen. Skönt för dig! Några månader extra kan vara mycket värt. Jag gissar att det handlar om långa handläggningstider hos KFM då.

Jag har inte fått löneutmätning än och det har nu gått 4 månader . Tycker nästan det är konstigt . Jag har inte skrivit under nåt än . Men ändå .
Du kan inte få löneutmätning innan du skrivit på förelägganden. Inget konstigt så sett. Det som kan tyckas mer märkligt är att inte delgivningsman letat upp dig vid det här laget.

Du kan inte få löneutmätning innan du skrivit på förelägganden. Inget konstigt så sett. Det som kan tyckas mer märkligt är att inte delgivningsman letat upp dig vid det här laget.
Jo då, delgivning kan ske medelst spikning.

Finns flera möjligheter att bli delgiven utan att skriva på

Jo då, delgivning kan ske medelst spikning.
Absolut tolkade det tidigare i tråden som att delgivning inte skett men kan ju ha skett på
annat sätt. Dock måste väl skulderna ff fastställas genom utslag och skuldsaldo finnas osv. Är ju en lång process även efter en delgivning tänkte jag.

Absolut tolkade det tidigare i tråden som att delgivning inte skett men kan ju ha skett på
annat sätt. Dock måste väl skulderna ff fastställas genom utslag och skuldsaldo finnas osv. Är ju en lång process även efter en delgivning tänkte jag.
Det är inte en speciellt lång process efter utslag meddelats och "skuld att betala" har skickats ut. Dock kan det dröja innan verkställighet sker med anledning av arbetsbelastning.

Det är inte en speciellt lång process efter utslag meddelats och "skuld att betala" har skickats ut. Dock kan det dröja innan verkställighet sker med anledning av arbetsbelastning.
Snart gått 3 mån sen mitt första utslag iaf och ännu ingen verkställighet genom löneutmätning. Har fått några skuld att betala så skuldsaldo finns fler är på gång. Men då är det väl arbetsbelastning och semestertider kanske som gör att det dröjer. Inte mig emot.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp