Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklarationen 2026, hur gick det?

16.000 tillbaka! Är inne på 3e året med skuldsanering så blir fina pengar i juni tillsammans med den betalningsfria månaden
Mestadels resor till och frän jobb jag får tillbaka för

Hela 153 kr tillbaka . Känns ändå bra att ha räknat så pass rätt kring jämkningen :)

16.000 tillbaka! Är inne på 3e året med skuldsanering så blir fina pengar i juni tillsammans med den betalningsfria månaden
Mestadels resor till och frän jobb jag får tillbaka för
Jag ångrar att jag flyttade in till stan från en by 3 mil utanför... :D

Har ju fått ett beslut om skuldsanering, 3 veckors överklagande går ut imorgon. Fick idag ett beslut från skatteverket ett jag får tillbaka 17000 ungefär (2 månaders jämnkning, sen 154000 i ränta betalat på 10 månader, helt galet), känns väl osannolikt att jag får behålla en sån stor summa även om det vunnit laga kraft innan det betalas ut?
Jag skulle gissa att det ska gå till dina skulder, men jag vet ju inte säkert såklart

Tror det med, men då får det vara så. Får kontakta dem om det.
Har man fått beslut har man ingen handläggare och då behåller man pengarna. Det är inget att fråga om.

Enda undantaget är om någon överklagar din skuldsanering tills imorgon och den går till TR som återförvisas till KFM och man hamnar på inledande och får en handläggare igen. Då kan handläggaren ta in den.

Senast ändrad:
Är det bara jag som inte fått deklarationen?

Är det bara jag som inte fått deklarationen?
Nej jag har inte fått heller! Tidigare år har det varit den 6-7 mars. Ska bli väldigt spännande att se om man får något öht. Hos de inkassobolag som har mina skulder i min skusan verkar det mest rapporteras mot kapital...men nån slant kanske det blir!

Jag tänkte att vi va i typ samma sväng:) hur mycket skiljer sig din skatteåterbäring i år mot förra året? Jag har inte fått min än och vågar inte hoppas för mycket
Förra året fick ja ut 19 800 typ , så diffar 10 000 tack vare ränteavdraget men får ju som sagt tillbaka iallafall så är tacksam för de 😊 hur mkt fick du förra året då ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp