Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklarationen 2026, hur gick det?

Har 5 borgenärer i skuldsaneringen.

1. Intrum Sverige
2. Riverty Back in Flow
3. Avida Finans Inkasso
4. Lowell Inkasso
5. Inkasso AB Marginalen

Det mesta ligger hos Intrum och Riverty i olika ärenden.

För mig är det 2 av dessa borgenärer som inte har rapporterat in någon ränta alls från det dom mottagit i skuldsaneringen:

1. Lowell Inkasso
2. Inkasso AB Marginalen

Ska maila Lowell Inkasso och Inkasso Marginalen och fråga om ränteuppgifter 2025. Vill vara säker på att jag inte missar något jag kan få tillbaka.

Är det någon som har koll på dessa 2 om dom rapporterar in räntor?

Har inte heller fått än :(

Har 5 borgenärer i skuldsaneringen.

1. Intrum Sverige
2. Riverty Back in Flow
3. Avida Finans Inkasso
4. Lowell Inkasso
5. Inkasso AB Marginalen

Det mesta ligger hos Intrum och Riverty i olika ärenden.

För mig är det 2 av dessa borgenärer som inte har rapporterat in någon ränta alls från det dom mottagit i skuldsaneringen:

1. Lowell Inkasso
2. Inkasso AB Marginalen

Ska maila Lowell Inkasso och Inkasso Marginalen och fråga om ränteuppgifter 2025. Vill vara säker på att jag inte missar något jag kan få tillbaka.

Är det någon som har koll på dessa 2 om dom rapporterar in räntor?
Jag har Lowell i min sanering, men inget rapporterat därifrån på min deklaration.

Jag har Lowell i min sanering, men inget rapporterat därifrån på min deklaration.
Kan återkomma med svar från Lowell om allt gått mot kapitalbelopp eller om dom dragit något mot ränta sen så vet du också om du ska höra av dig och fråga efter ränteuppgifter.

För mig är det betalkoll och collectors kreditkort som ligger där.

26000 tillbaka, på skuldsanering. 100k inrapporterad ränta från min sanering :eek:

Kan återkomma med svar från Lowell om allt gått mot kapitalbelopp eller om dom dragit något mot ränta sen så vet du också om du ska höra av dig och fråga efter ränteuppgifter.

För mig är det betalkoll och collectors kreditkort som ligger där.
Precis samma som för mig, kort och betalkoll (som hette ngt annat tidigare om jag inte minns fel).

Jo men nu när du säger det så va det inledande i april, beslut i september, och i betalplanen hade de räknat in min skatt så jag betalade den ihop med min första inbetalning efter att den vunnit laga kraft, och det va i oktober. Min handläggare sa till mig redan i april att spara skatten då den kommer behöva betalas in senare. Men ja, det va segt, hade hellre betalat in den direkt.
Var exakt lika för mej.

Har man fått beslut har man ingen handläggare och då behåller man pengarna. Det är inget att fråga om.

Enda undantaget är om någon överklagar din skuldsanering tills imorgon och den går till TR som återförvisas till KFM och man hamnar på inledande och får en handläggare igen. Då kan handläggaren ta in den.
Tack, då vet jag. Och ja, så kan det ju vara, och då är det så. Räknar inte med pengarna, men får jag dem, så blir jag ju glad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp